Okolice Przybojewa

Czwartek, 26 kwietnia 2018 | dodano: 06.08.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki

Na wschód, a potem pod górkę przez pola za U. Polna droga doprowadziła do przelotowej drogi polnej z Chociszewa do Miączyna. Prawie. Siatka. Jedno z ogrodzeń, jakie powoli zaczynają się pojawiać w okolicy, zmusiła mnie do jazdy wzdłuż niej i powrotu niemal do zagajników, gdzie zaczynały się parowy i spadek terenu. W pobliżu jednak fragment ogrodzenia był przewrócony, zapewne przez jedną z licznych saren, więc udało mi się wydostać. W tej okolicy, pewnej zimy, podczas samotnego spaceru przez polne śniegi, dogonił mnie brat, który wyruszył na czuja jakiś czas po mnie. Potem powędrowaliśmy na Miączynek, nim przez Miączyn wróciliśmy do domu.

13:32. Kapliczka na drzewie w pół drogi między głównym skrzyżowaniem i Miączynem. W tle fragment obszaru, gdzie przed wojną stał tartak. Widok ku SE

13:33. Tzw. "Bolesiowa Górka". Domek został rozebrany na przełomie lat 80'-90'. Widok ku W

13:39. Droga przez miejsce, gdzie przed wojną rósł zagajnik. Widok ku SE

13:48. Początek parowy (biegnącej od drzew po lewej, ku zabudowaniom wsi). W centrum, nieco z lewej (nieco z prawej sztuczne oczko wodne do nawadniania pól), widoczny zagajnik przy ślepym krańcu drogi na Wychódźcu Górnym. Po prawej stronie widoczny zagajnik w pobliżu W rogu Miączyna. Widok ku NW.

13:51. Drzewa na północnym odcinku granicy między wsią Wychódźc, na pierwszym planie, oraz Miączynem, widocznym za nimi. Widok ku NEE

Po krótkim spacerze ku E, pojawiła się niby dróżka, która wyprowadziła mnie na skrzyżowanie przy trójstyku wsi. Dalej droga powiodła mnie na DK 62 ku N, a po drugiej stronie niemal wprost do Goworowa. Przejechawszy przez asfalt, polna droga powiodła mnie przez tamtejszy ciek. Trochę przez pola, kolejny ciek, polna dróżka przez niepoznaną do tej pory część Nowego Przybojewa z kilkoma domami, wyjazd koło starej gorzelni i przejazd przez pole na E od niej, wkrótce schodząc w łęgową dolinę cieku, o źródłach w Radzikowie i Kębłowicach. Była wczesna wiosna, więc rośliny były na szczęście niskie. Nie było we mnie chęci na taplanie się w grząskim gruncie, więc wnet nastąpiło wyjście na pobliski asfalt.

13:53. Skrzyżowanie w pobliżu granic czterech wsi. Po prawej stronie drogi Chociszewo W centrum zagajnik w Wychódźcu Górnym, rosnący przy ślepej drodze. Po lewej droga na Miączyn, na terenie którego widać zagajnik (ten sam, który jest na powyższych zdjęciach) przy skraju zdjęcia. Za plecami zaczyna się teren wsi Goworowo, z drogą biegnącą ku DK 62. Na horyzoncie z lewej widoczne zagajniki przy wcześniej wspomnianej parowie. Widok ku SW

14:04. Gorzelnia w Nowym Przybojewie, widziana z okolic zagajnika przy granicy wsi Goworowo i Goławin, między zabudową i DK 62. Widok ku NNW

14:13. Staw przy rowie granicznym między Nowym Przybojewem (na zdjęciu) i Goworowem (na lewo od drzew). Widok ku NW

14:24. Gorzelnia w Nowym Przybojewie, widoczna od E

14:28. Dolina N dopływu "Szczurówki" po NE stronie gorzelni. Widok z poziomu pola ku NE

14:29. Dolina N dopływu "Szczurówki" po NE stronie gorzelni. Widok z tarasu zalewowego ku E

14:30.Dolina N dopływu "Szczurówki" po NE stronie gorzelni. Widok z tarasu zalewowego ku N

Dalej ku N, aż pojawiły się kocie łby. Wnet skręt na polną, trawiastą dróżkę, prowadzącą wzdłuż kanałku, którego wody w tej okolicy wysiąkały na powierzchnię. Przez pola do zabudowy, a dalej ku S. Pojawiły się pierwsze krople, a baterie odmawiały posłuszeństwa, więc trzeba było je dogrzewać. Zjazd pod bramę dawnego dworku, a potem przez Kuchary-Skotniki do Roguszyna. W Chociszewie udało mi się wreszcie wjechać na obszar wycinki w dawnym parku dworskim. Teren dość podmokły, a miejsce wyrębu zasiedliły już nowe rośliny, w tym chyba sporo leszczyny. Dalej po S stronie DK 62 ku W, wzdłuż betonowego ogrodzenia pod ogrodzenie ceglane przy kościele, wzdłuż niego do asfaltu i krótki postój przy stawie. Nagle zerwał się silny wiatr, drzewa zaczęły trzeszczeć, więc czym prędzej rower w ręce i chodu na chodnik. A nie. Auto jechało. Fajnie. Szybkie stop, przepuścić i dopiero potem chodu. Deszcz pod kątem 45 stopni, tudzież jeszcze bardziej zacinający. Pieruńsko zimno. Ręce mi zmarzły, ale bluza nie zdążyła przemoknąć - w końcu do domu zostało niewiele. Wiatr generalnie od NW.

14:41. Nowe Przybojewo w pobliżu brukowanego odcinka drogi do Pieścideł. Kapliczka z 1956 r. Widok ku E

14:56. Nowe Przybojewo. Zachodnia droga prowadząca do Pieścideł. Widok ku N

14:59. Nowe Przybojewo. Zachodnia droga prowadząca do Pieścideł, przy skrzyżowaniu z drogą do Grodźca. Widok ku NE

15:04.Brama dworu z XVIII w. w Kucharach-Skotnikach,  położony blisko głównej drogi do Grodźca. Widok ku SSW

15:04.Oficyna w pobliżu bramy, prowadzącej do dworu z XVIII w. w Kucharach-Skotnikach. Widok ku S

15:06. Kuchary Skotniki. Widok na centrum wsi od strony dworu i drogi do Grodźca ku SW

15:11. Kuchary Skotniki. Widok na kościół w Grodźcu ku NW

15:13. Kuchary Skotniki. Droga prosto przez Roguszyn do Chociszewa. W prawo do Starego Radzikowa. W lewo do Nowego Przybojewa. Widok ku S

15:12. Kuchary Skotniki. Widok na Stare Przybojewo, Roguszyn, Goworowo ku SE

15:15. Kuchary Skotniki. Przydrożna kapliczka przy wyżej wspomnianym skrzyżowaniu. Widok ku SW

15:15.Kuchary Skotniki. Świeżo położony asfalt do Nowego Przybojewa, jeszcze w trakcie ostatnich prac. Widok ku NEE

15:15. Kuchary Skotniki. Widok z powyższego skrzyżowania w stronę Radzikowa ku W

15:16. Kuchary Skotniki. Widok z powyższego skrzyżowania na Nowe Przybojewo ku E. Po lewej widoczny budynek gorzelni

15:33. Chociszewo. Dawny park dworski, ok. 100 m od DK 62 ku N, po E stronie przepustu. Widok ku S

15:34. Chociszewo. Dawny park dworski, ok. 80 m od DK 62 ku N, po E stronie przepustu. Źródła strumienia, który później płynie w parowie oddzielającej Borek od Wilkówca. Widok ku W

15:35. Chociszewo. Dawny park dworski, ok. 80 m od DK 62 ku N, po E stronie Przepustu. Widok ku E

15:43. Chociszewo. Dawny staw dworski widziany od strony zapory spiętrzającej go. W centrum widoczna ściana lasu, rosnąca w okolicach przepustu, pozostałość dawnego parku dworskiego. Widok ku NW,
Rower:Czarny Dane wycieczki: 24.00 km (14.00 km teren), czas: 01:49 h, avg:13.21 km/h, prędkość maks: 48.54 km/h

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ionen