Listopad, 2008

11.28-30 EGEA Toruń

Piątek, 28 listopada 2008 | dodano: 12.03.2022Kategoria 2008 Toruń
Przez kilka kolejnych dni trwało geograficzne spotkanie w Toruniu. Przyjazd wieczornym pociągiem przed 22 i przejazd busem bardzo napchanym ludźmi do fortu. W forcie przed 23. Przed północą krótkie zwiedzanie terenu fortu w świetle pochodni (nie wiem czy oprowadzał ktoś z ze studentów, czy pracowników fortu). Potem gdzieś do 4 było dużo piwa.

Warszawa. Ciekły azot na jednym z wydziałów na Ochocie - przed moim wyjazdem

Toruń. Nasza grupa zmierzająca na spotkanie ze studentami geografii z Torunia

Toruń. W drodze do noclegu...

Toruń. Fort IV Twierdzy Toruń, gdzie znajdował się nasz nocleg

Toruń. Fort IV Twierdzy Toruń.

2008.11.29

Pobudka po 10. Później grupowy spacer po Starym Mieście. Obiad w lokalu na Starym Mieście. Wieczorem rozmowy z koleżanką z liceum, która akurat studiowała w tym mieście. Po spotkaniu powrót do grupy w jakimś innym lokalu (pobyt tam skończył się już po północy). Powrót pociągiem dnia 11.30. Pamiętam, że były jakieś problemy związane z tłumami na stacji i chyba samym pociągu, przez co albo nie udało się kupić biletu/ów, albo były z tym jakieś komplikacje.

Toruń. Fort IV Twierdzy Toruń. Widok ku NE

Toruń. Muzeum Piernika. Widok ku S

Toruń. Pozostałości zamku krzyżackiego. Widok ku S

Toruń. Pozostałości zamku krzyżackiego. Widok ku E

Toruń.

Toruń. Most Piłsudskiego. Widok ku SSE

Rower: Dane wycieczki: 0.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: km/h

Na slajdowisko III - Powrót z Murzynowa (+ foto z Warszawy)

Poniedziałek, 10 listopada 2008 | dodano: 10.11.2008Kategoria 2 Osoby, 2008 Murzynowo, Podróżerowerowe.info, Warszawa

2008.11.08 - 10 Na slajdowisko w Murzynowie - cała trasa

Ruszyliśmy do Płocka po pożegnaniu z resztą wydziałowej ekipy. Lekko pod górkę, pod wiatr, po nikłym śniadaniu. Dotarliśmy tam w niecałą godzinę, po czym udaliśmy się do pizzerii, którą zdarzyło mi się odwiedzić w maju. Długo czekaliśmy, ale była świetna. Kacz. wkroił do sosu czosnkowego jeszcze trochę czosnku, gdyż stan zdrowia nie był najprzyjemniejszy, ale też nie najgorszy. Gdy wróciliśmy na trasę, wkrótce wyminęło nas auto z częścią osób z imprezy. Kilka minut później katastrofa. Przerzutka wkręciła się w koło, linka zmiażdżyła się po jednym obrocie, widełki rozgięły, łańcuch zerwał, a hak pękł.

Coś wykombinowaliśmy. W końcu udało się ruszyć na „twardym singlu” - łańcuch tak naprężony, że z trudem można było jechać. W ten sposób, jadąc z prędkością 12km/h, przejechaliśmy przez większą część lasu. Po drodze o mało na nas nie wjechał TIR, wyprzedzający inny samochód. Na 18 km przed Wyszogrodem zatrzymaliśmy się na stacji. Zakup tymbarka. Napis głosił „Jest inne wyjście”. Niebawem pojawił się samochód dostawczy z wolnym miejscem. Po krótkiej gadce, dowiózł mnie do Wyszogrodu (GPS go zmylił, gdyż miał jechać na Sochaczew, a zapędził się trochę za bardzo na wschód, co mi było na rękę/nogę), zaś Kacz. do warszawy, która była celem podróży. Resztę DK62 pokonało mi się samodzielnie, choć z trudem. Auta trąbiły niemiłosiernie, pomimo tego, że lampki były. Gdy jechaliśmy we dwójkę - trochę mniej. Za Czerwińskiem urządziło się nocną sesję ze światłami aut, po czym nastąpił już pospieszny powrót do domu przez Zdziarkę.

Murzynowo. Widok ku SE

Murzynowo. Ujście Skrwy do Wisły. Widok ku SWW

Murzynowo. Ujście Skrwy do Wisły. W tle Las Brwileński. Widok ku NEE

Murzynowo. Ujście Skrwy do Wisły. Widok ku SE

Płock. Szpital na Winiarach. Widok ku E

Płock. Świątynia Miłosierdzia i Miłości. Widok ku S

Pizzeria przy Teatralnej. Przerwa obiadowa. Widok ku NE

Tumska. Widok ku NNE

Przy Wyszogrodzkiej i Armii Krajowej. No i padłoooo...

2008.11.13

Dziwna awaria windy w akademiku

Na wydziale matematyki

2008.11.18

Tego dnia odbywał się wykład z geologii. Wieczorem moja wizyta na SGGW, a potem powrót.

Chyba Grójecka przy PKP Rakowiec. Widok ku NNE

2008.11.24

No powiedzmy...

2008.11.26

Krakowskie Przedmieście. Zbiórka podpisów w kwestii energetyki, wspierana/organizowana przez koncern Vattenfall

Rower:Unibike Dane wycieczki: 61.41 km (5.00 km teren), czas: 04:07 h, avg:14.92 km/h, prędkość maks: 20.00 km/h

Na slajdowisko II - Murzynowo

Niedziela, 9 listopada 2008 | dodano: 12.03.2022Kategoria 2008 Murzynowo
Dzień upłynął na oglądaniu pokazów zdjęć z różnych wypraw, a wieczorem na zabawnym przygotowywaniu kolacji i myciu garów.

Studenckie jedzenie

Na slajdowisko I - Do Murzynowa

Sobota, 8 listopada 2008 | dodano: 10.11.2008Kategoria 2 Osoby, Wyprawki w regionie, Pół nocne, Gminy, 2008 Murzynowo

Początkowo wraz z Kacz. ustaliliśmy godzinę wyjazdu na 6 rano. Około północy, w dniu przed wyjazdem, przesunęliśmy ją na 8.
Niosło mnie chodnikiem wzdłuż ŻiW i trzeba było trochę na Uniwersyteckiej. Wyjechaliśmy pół godziny później niż planowaliśmy. Wpierw ruszyliśmy Barską. Od Dworca Zachodniego skierowaliśmy się ku N, jadąc Aleją Prymasa 1000lecia do 7 .Zjechaliśmy z niej dopiero w Zakroczymiu. Dopiero tam zatrzymaliśmy się w przy sklepie. Z DK 62 skręt na Miączyn, po czym zrobiliśmy przerwę u mnie. 1,5 godziny odpoczynku od chłodu i głodu.

Etap kolejny to przedzieranie się do Wyszogrodu przez Czerwińsk (tu wjazd na DK 62), a zaraz potem jazda spokojniejszym odcinkiem do Płocka. Przez tamtejszy las przejechaliśmy dość sprawnie. W Płocku chcieliśmy kupić szejka w McD na Podolszycach, ale nie było. Udaliśmy się więc do pobliskiego Lidla i dobrze, bo można było zrobić porządniejsze zakupy na kolejne dni. Trochę mi się zmarzło. Noc zapadł już dawno. Gdy dotarliśmy do zjazdu w dolinie Brzeźnicy, który odgradzał centrum od szpitala, Kacz. rozerwała się część sakwy (była już nieco zniszczona w miejscu pęknięcia). Problem został zażegnany poprzez użycie paska, który znajdował się przy przedniej sakiewce. Ostatnie 15 km odbyło się we mgle, a droga przez większość czasu prowadziła w dół. Na miejscu, w Murzynowie, musieliśmy przedrzeć się jeszcze przez 200-400 metrów kwadratowych samochodów. Potem wmieszaliśmy się w otoczenie. Całą trasę jechało mi się na 3x3 albo 2x3 ze względu na awarię tylnej przerzutki.

Most S7 na Wiśle. Widok ku NW

Twierdza Modlin widziana z mostu S7 ku NEE

DK 62 między Płockiem i Wyszogrodem. Widok ku NW

Awaria sakwy na Podolszycach

- Brudzeń Duży
Rower:Unibike Dane wycieczki: 137.00 km (7.00 km teren), czas: 05:57 h, avg:23.03 km/h, prędkość maks: 46.72 km/h

Wydział

Piątek, 7 listopada 2008 | dodano: 07.11.2008Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Wpierw rowerem na uczelnię, gdyż autobusem raczej bym się spóźniła. Po powrocie jazda ŻiW do serwisu przy forcie na Racławickiej. Trzeba było wycentrować koło. Długo to nie trwało. Z powrotem przez Korotyńskiego i Pawińskiego. Dzień pochmurny, deszczowy. Trasa nie została przez mnie zapamiętana, poza faktem odwiedzenia serwisu, ścieżką przy Rakowieckiej, sporą otwartą przestrzenią parku, powstałego na terenie dawnego fortu Rakowiec.
Rower:Unibike Dane wycieczki: 21.58 km (1.00 km teren), czas: 01:18 h, avg:16.60 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Do Powsina

Czwartek, 6 listopada 2008 | dodano: 06.11.2008Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki

Kurs do Powsina. Trasy poza Kabatami nie pamięta. Dojazd był raczej prosty, przy głównych (Rakowiecka, Wołoska, Nowoursynowska). Wjazd do lasu standardowo. Przejazd dróżką za restauracją, przy jego SE narożniku wjeżdżając do lasu. Od tego miejsca przejechało się ślad w kształcie "S", z rozciągniętą ku południu dolną połową, kończącą się przed terenem ogrodu botanicznego. Ulicą Muchomora powrót na północ. Prawie na wysokości restauracji (jedno skrzyżowanie przed tym, które znajdowało się na tej wysokości) nastąpiło odbicie ku SW, po dróżce przez pola. Po dotarciu do lasu, przejazd wzdłuż jego granicy ku N. Po wjechaniu do lasu niebawem odbiło się ku NE, ponownie docierając prawie do Nowoursynowskiej. Skręt w terenową Koźlaków ku W. Dojazd do Stacji Techniczno-Postojowej metra. Wzdłuż niej do ulicy Rybałtów, z której przejazd w Stryjeńskich, Dereniową, Pileckiego, Puławską. Dalszy powrót odbył się prawdopodobnie tymi samymi ulicami, co dojazd. Dzień pochmurny.

W Powsinie

Powsin. Widok ku N

Powsin. Widok ku NW

Stacja końcowa Metra na Kabatach. Widok ku S

Stacja końcowa Metra na Kabatach. Widok ku SE
Rower:Unibike Dane wycieczki: 37.00 km (15.00 km teren), czas: 02:23 h, avg:15.52 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Nie pamiętam

Wtorek, 4 listopada 2008 | dodano: 06.11.2008Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Dokładnie jak w tytule. Mogła być to jakaś pętla gdzieś na Ochocie. Może zwykły wyjazd na zajęcia i z powrotem (z tym że trochę okrężną trasą, bo najkrótszy wariant to ~10km). Mniej więcej kilometr przejechany został poza asfaltem, lecz w niczym mi ta informacja nie pomoże.
Rower:Unibike Dane wycieczki: 15.75 km (1.00 km teren), czas: 01:09 h, avg:13.70 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h