- Kategorie:
- >10 osób.67
- >200.48
- >300.13
- >400.1
- 2 Osoby.315
- 2007 Gdynia.5
- 2007 Pielgrzymka do Wilna.13
- 2007 Powiśle Puławskie.3
- 2008 Kraków.1
- 2008 Kraków 360.2
- 2008 Mazowieckie S.3
- 2008 Mazowsze W.2
- 2008 Murzynowo.3
- 2008 Suwalszczyzna.6
- 2008 Świętokrzyskie.6
- 2008 Świętokrzyskie 2.7
- 2008 Toruń.1
- 2009 Bieszczady.6
- 2009 Mazowsze NW.1
- 2009 Mazury.7
- 2009 Murzynowo.5
- 2009 Podlasie.3
- 2009 Skandynawia.40
- 2009 Tallin, Helsinki, Sztokholm.1
- 2009 Trójmiasto.4
- 2010 Pieniny.6
- 2010 Pińczów.23
- 2010 Podlasie.5
- 2010 Siedlecczyzna N.5
- 2010 Środek Polski.2
- 2010 Świętokrzyskie.5
- 2010 Wyżyna Małopolska W.2
- 2011 Kotlina Żywiecka.4
- 2011 Lubelskie W.4
- 2011 Lubuskie E.4
- 2011 Mazowsze SE.2
- 2011 Powiśle Gdańskie.4
- 2011 Wielkopolska E.4
- 2011 Włochy.39
- 2012 Bawaria.13
- 2012 Brevet Mazurski.3
- 2012 Kujawy, Pałuki, Krajna.4
- 2012 Małopolska.9
- 2012 Maraton BB.4
- 2012 Południowopolskie.10
- 2012 Pomorze Nadwiślańskie.5
- 2012 Prusy Górne.3
- 2012 Siedlecczyzna S.3
- 2012 Śląsk.3
- 2013 Gąsocin.2
- 2013 Górny Śląsk.3
- 2013 Mazury.4
- 2013 Pogórze Beskidzkie.9
- 2013 Pomorze.14
- 2013 Samoklęski.9
- 2013 Wielkopolska S.5
- 2014 Dolny Śląsk.7
- 2014 Gdynia.5
- 2014 Mazowsze NE.3
- 2014 Podlasie.5
- 2014 Pojezierze Pomorskie.9
- 2014 Wielkopolska.12
- 2014 Wyżyny Polskie W.7
- 2014 Ziemia Lubelska W.2
- 2015 Beskid Wyspowy.5
- 2015 Lubuskie.4
- 2015 Polesie.9
- 2015 Pomezania.2
- 2015 Roztocze.3
- 2015 Siedlecczyzna N.2
- 2015 Wyżyny Polskie W.6
- 2015 Zamojszczyzna.4
- 2015 Ziemia Dobrzyńska.1
- 2016 Beskidy.7
- 2016 Dolny Śląsk.7
- 2016 Górny Śląsk.11
- 2016 Podkarpacie.4
- 2016 Pomorze Nadwiślańskie.3
- 2016 Roztocze.1
- 2016 Warmia.2
- 2017 Alpy.6
- 2017 Dolny Śląsk.9
- 2017 Łódzkie S.4
- 2017 Łódzkie W.3
- 2017 Mazowieckie S, Kraków.4
- 2017 Świętokrzyskie.2
- 2017 Żuławy.6
- 2018 Radom.2
- 2024 Płaskowyż Kolbuszowski.0
- 3-4 Osoby.66
- 5-10 Osób.35
- Gminy.319
- LSTR.122
- Maratony.17
- Nocne.33
- Podróżerowerowe.info.32
- Pół nocne.220
- Samotnie.810
- Seniūnija.5
- Warszawa.129
- Wyprawki w regionie.157
- Wyprawy po Polsce.374
- Z Kasią.334
- Z Księgowym.95
- Z rodziną.181
- Zwykłe przejażdżki.520
Wpisy archiwalne w kategorii
2 Osoby
Dystans całkowity: | 26525.91 km (w terenie 1765.95 km; 6.66%) |
Czas w ruchu: | 1738:50 |
Średnia prędkość: | 15.25 km/h |
Maksymalna prędkość: | 75.46 km/h |
Suma kalorii: | 15203 kcal |
Liczba aktywności: | 301 |
Średnio na aktywność: | 88.13 km i 5h 47m |
Więcej statystyk |
Łódź z rodzicami
Środa, 26 czerwca 2019 | dodano: 23.03.2022Kategoria 2 Osoby, 3-4 Osoby, Samotnie, Wyprawy po Polsce, Zwykłe przejażdżki, Z rodziną
Podróż autem
Wyjazd wczesnoporanny z rodzicami do Łodzi trasą przez Stryków, tam skręt na Zgierz. Podczas jazdy pisanie z Z. na czacie publicznym. Pamiętam żart Z. skierowany do ludzi na czacie, jakoby miało być picie wina. Nie było i nie miało być. Raz że jechałam później do lekarza, a dwa - na kilkanaście dni przed rowerową wyprawą do Skandynawii zrezygnowałam z alkoholizowania się (które było zjawiskiem towarzyskim, spokojnym (raz mi się zdarzyło tańczyć w głupi sposób podczas połowinek, robiąc przewrót w przód) i trwało między latami 2004 a 2009, a kończyło się moim zasypianiem, z ewentualnym wyrzuceniem płynnej treści w przypadku przytrucia), a alkohol był od tamtej pory spożywany w bardzo minimalnych ilościach i maksymalnie tylko kilka razy do roku albo wcale. Alkoholu nie lubię i mi przeszkadza, gdy jest dodawany do napojów czy żywności. Np. cydr by mi smakował, bo byłby to zwykły gazowany napój owocowy, gdyby nie było tam alkoholu, a cukierki z alkoholem to jakaś aberracja, której nie rozumiem.11:20. Zgierz. Kościół pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej. Widok ku NWW
Pieszo, tramwajem i pieszo
Wysiadka w Zgierzu w pobliżu kościoła przy głównym skrzyżowaniu, a rodzice pojechali już do centrum Łodzi. Od kościoła pieszy kurs na zachód. Porozmawiało się z Z. na ławce na skraju Zgierza Potem zakup biletu w kiosku (wg info od Z., komunikacja miejska w Łodzi, przynajmniej na niektórych liniach, miała legalnie tymczasowo obniżoną cenę (tzn. można było kupić bilet nieco tańszy i legalnie przejechać odcinek taki, jak przy bilecie nieco droższym). Trochę w to wątpiłam, ale zaufałam i kupiłam tańszy. W celu wsparcia w trudnej sytuacji życiowej, zostawiony został przez mnie mały notatnik bez zapisków dla Z.. Po rozdzieleniu powrót pod kościół. Autobusem przejechało się w rejon przystanku przy ul. Brzoskwiniowej. Tam przesiadka w tramwaj. Wysiadka na przystanku przy ul. Struga. Drobne zakupy w pobliskim sklepie, a potem pieszo Piotrkowską do lekarza, ale przyszło się już po godzinach pracy. Potem dalej pieszo na plac Wolności - tam zajrzało się do wnętrza kościoła. Niedługo potem pieszo przeszło się do Manufaktury. Ponowne spotkanie z rodzicami, krótkie i uciążliwe przejście przez wschodni fragment centrum handlowego (nie lubię takich miejsc i męczę się w takiej przestrzeni), a potem powrót autem trasą przez Łowicz. Podczas jazdy, w czasie rozmowy z Z. poprzez czat, skończyła się bateria w komórce (co ponoć wywołało u Z. lęk, że coś mi się stało, a lęk ów był tak silny, że znajomość praktycznie się zerwała. Potem przez pewien czas próbowałam wyjaśnić sytuację poprzez czat, a wreszcie porozmawiać na żywo, ale poza zmartwieniami w zasadzie nie wyszło z tego nic więcej niż samotna wycieczka rowerowa do Zgierza niecały miesiąc później.16:18. Łódź. Plac Wolności. Kościół pw. św. Zesłania Ducha Świętego. Widok ku NNE
16:18. Wnętrze kościoła pw. św. Zesłania Ducha Świętego
16:19. Wnętrze kościoła pw. św. Zesłania Ducha Świętego.
16:19. Wnętrze kościoła pw. św. Zesłania Ducha Świętego.
Rower:
Dane wycieczki:
0.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: min/km,
prędkość maks: min/kmTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Zlot w Szklanej Hucie III - Powrót
Niedziela, 19 maja 2019 | dodano: 26.01.2020Kategoria Podróżerowerowe.info, Samotnie, Wyprawy po Polsce, 2 Osoby, Z rodziną
2019.05.17 - 19 Zlot w Szklanej Hucie - cała trasa
Do Wejherowa
Pobudka bardzo wczesna. Szybko przyszło mi się spakować, więcej czasu minęło na przygotowanie i zjedzenie zupki błyskawicznej. Przede mną ruszyło kilka osób, ale bardzo niewiele. Reszta ruszała zdecydowanie później. Trasa wywiodła mnie szeroką, leśną szutrówką na asfalt w Osiekach Lęborskich. Po drodze kilka nieco bardziej dla mnie stromych podjazdów i przyjemne widoki terenu. W Choczewie kurs pod pobliski UG, a następnie jazda z podjazdami i długim dolinnym zjazdem przez Łętowo, Mierzyno, do ronda w Rybnie (poniżej podjazdów), skąd trasa wiodła prawie tak, jak dwa dni wcześniej. Różnica taka, że z Bolszewa przejazd Sucharskiego, a w pobliżu dworca Spacerową. Pod samym dworcem w Wejherowie przerwa na przystanku i namyślanie się, co dalej. W międzyczasie przyjechała owa dwójka zlotowiczów, z którymi jechało się dwa dni wcześniej.07:34. Ostatnie chwile w Szklanej Hucie
07:48. Droga ze Szklanej Huty do Osieków Lęborskich. Widok ku S
07:54. Osieki Lęborskie. Kościół pw. św. Najświętszej Maryi Panny Gwiazdy Morza. Widok ku SSE
07:54. Osieki Lęborskie. Widok ku SWW
07:56. Droga z Kierzkówka do Choczewa. Widok ku SSE
07:54.Droga z Kierzkówka do Choczewa. Widok ku S
08:06. Droga z Kierzkówka do Choczewa. Widok ku S
08:07. Wjazd do Choczewa od północy. Widok ku S
08:09 UG Choczewo. Widok ku SWW
08:12. Choczewo. Po lewej ul. Kusocińskiego. Po prawej ul. Pierwszych Osadników (DW213). Widok ku S
08:12. Choczewo. Po lewej ul. Kusocińskiego. Po prawej ul. Pierwszych Osadników (DW213). Widok ku S
08:12. Choczewo. Ul. Kusocińskiego. Widok ku S
08:25. Skrzyżowanie drogi z Choczewa (z prawej, poza kadrem) z drogą między Łętowem (po lewej) a Słajkowem (po prawej). Widok ku SW
08:25. Skrzyżowanie drogi z Choczewa (z prawej, poza kadrem) z drogą między Łętowem (po lewej) a Słajkowem (po prawej). Widok ku SW.
08:28. Łętowo. Teren dawnego PGR. Widok ku SSE
08:28. Wjazd od zachodu do Łętowa. Widok ku SE.
08:45. Mierzyno. Stolemy. Widok ku N
08:53. Tadzino. Droga po N stronie kopalni kruszywa Topaz. Widok ku E
08:54. Tadzino. Kopalnia kruszywa Topaz. Widok ku SSW
Gdynia
W końcu padło na kurs SKM do Gdyni Głównej. Było mi zimno i utrzymywało się zmęczenie. Było mi źle. W Gdyni na dworcu przerwa na Subway - coś ciepłego. Nie chciało mi się ruszać z krzesła. W międzyczasie udało mi się dostrzec kilka osób ze zlotu, ale nie było we mnie siły na nic. W końcu udało się jej wykrzesać tyle, by udać się po bilet - ten był kupiony dopiero na ok. 19. Zakup biletu o 13:28 do Modlina (przez Malbork, Iława Głowna, Działdowo, Nasielsk). Planowy przejazd miedzy 19:23 a 22:41. Potem udało mi się pogadać z jedną dwójką zlotowiczów, potem przybyła jeszcze kolejna dwójka zlotowa. Powoli też zbierali się na pociąg. W międzyczasie się rozpogodziło, a mnie czekało jeszcze jedyne spotkanie z K. Wiadomość o tym, gdzie będę, udało się wysłać tuż przed padnięciem baterii w komórce. Potem wyszłam przed dworzec z rowerem i czekało się tam kilka-kilkanaście minut. Potem pojechało się rowerami na ul. Żeromskiego w rejonie Placu Kościuszki Na rozmowie w kawiarni minęło pozostał kilka godzin do odjazdu pociągu. W tamtejszej toalecie zmiana ciuchów na nierowerowe. W międzyczasie udało się naładować baterię w telefonie i wypić gorącą czekoladę. Potem pieszorowerowy powrót na dworzec w Gdyni.15:17. Kilku kolejnych zlotowiczów spotkanych na dworcu w Gdyni
17:34. Gdynia. Ozdoba w kawiarni przy Żeromskiego
W pociągu
Trasa przejazdu pociągiem tym samym składem pociągu. Odbyła się na spokojnie, tyle tylko, że więcej było we mnie ochoty na robienie zdjęć z pociągu. Na początkowym odcinku chyba był w pobliżu ktoś palący (nie pamiętam wyraźnie, ale pamiętam swoiste poczucie dyskomfortu związane z obecnością innych ludzi w pobliżu). Gdzieś późnym wieczorem czy tuż po zmroku, już po wschodniej stornie Wisły, do pociągu wsiadła dwójka zlotowiczów. Po dłuższej jeździe w milczeniu, po jakimś czasie udało się przeprowadzić raczej fajną, acz krótką rozmowę. Później, okazało się (wg słów mamy), że tym samym pociągiem wracała też kuzynka, ale w innym wagonie, bez wiedzy o sobie nawzajem. Po powrocie zmęczenie, ale w pozytywnym nastroju.19:47. Dworzec Główny w Gdańsku. Widok ku NE
19:48. Dworzec Główny w Gdańsku. Widok ku N
20:00. Okolice Skowarcza. Widok ku NW
20:02. Skowarcz. Widok ku NW
20:12.Tory kolejowe w Tczewie
20:18. Most kolejowy w Tczewie. Widok ku W
20:19. Tczew widoczny z linii kolejowej od strony Malborka. Widok ku W
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
44.41 km (4.00 km teren), czas: 03:02 h, avg:14.64 km/h,
prędkość maks: 45.05 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 470 (kcal)
Zaglądając na BBT2018
Niedziela, 26 sierpnia 2018 | dodano: 31.10.2018Kategoria 2 Osoby, 5-10 Osób, LSTR, Maratony, Pół nocne, Samotnie, Wyprawki w regionie, Z Księgowym, Z rodziną
Pół godziny po północy. Start nadwiślańską trasą do Cz. Ziemia mokra od opadów z przechodzącego frontu. Akurat przeszła ostatnia intensywna chmura nad okolicami Wyszogrodu. Serwis z podglądem na pozycje uczestników BBT od kilku godzin nie działał, więc pozostało mi ruszyć trochę w ciemno. Przejazd Czerwińską i Mostową przez Wyszogród. Długa nocna do Iłowa. Tam krótka przerwa, druga, licząc wraz z Czerwińskiem. Chwile wahania. Sanniki czy Słubice... Tata kilka razy podawał mi pozycję Księgowego, który wg GPS, jechał w okolicy Soczewki. Nie wiedząc czy się nie miniemy i jak duże jest opóźnienie sygnału, lepiej było wybrać trasę przez Sanniki. Na krańcu Iłowa wesele, chyba na etapie wykupu panny młodej, lub raczej po, gdyż ta stałą z kilkoma osobami przy pobliskiej stacji, a tłumek na drodze przy sali weselnej. Ostrożnie, aby się z kimś nie zderzyć. Drugie wesele w Sielcach. Tu raczej spokojnie, kilka osób stało na dworze. Delikatny podjazd do wsi uzmysłowił mi, jak krucho z moją kondycją.
W Sannikach wątpliwości. Czekać tu, czy udać się do Gąbina. Niby niedługa trasa za mną, ale już ciężko. Za miejscowością tablica podająca, iż zostało 11 km. W tamtym czasie sporo. Noc pochmurna, księżyc skryty, ledwie czasem widać było jakieś przebłyski światła. Ciężka atmosfera. Z naprzeciwka jechali kolejni zawodnicy w sporych odstępach czasowych. W lesie w Konstantynowie z naprzeciwka jechała solidna grupa rowerzystów. Jak na te okolice, tu teren trochę się urozmaicał. Na ostatnim podjeździe, między lasem i Gąbinem, jeden z zawodników ubrany w biało-niebieski strój wzbudził we mnie wątpliwość. Czy to Księgowy, a ja gnam ostatnie kilometry do Gąbina, by potem gonić nie wiem jak długo, czy jeszcze jest on przed PK? Sam zaś PK znajdował się w części parku w pobliżu sali weselnej, której jeden z gości, w towarzystwie wsparcia, przy samochodzie miał syndrom "Idę - nie idę".
03:55. Gąbin. Powojenny kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa przy Warszawskiej. Widok ku SW
03:56. Gąbin. Mural historyczny na Warszawskiej 1. Widok ku SE
Od mojego przybycia, przyjechało kilka osób, nim ukazał się Księgowy. Z początku nie miał ochoty, ale w końcu przekąsił co nieco z PK i trochę odpoczął na siedząco. Gdzieś tam krążył jeszcze jeden forumowicz (chyba Mem.), ale został trochę dłużej. Księgowy ruszył. Ja z początku inną trasa, aby chociaż trochę nowych miejsc tu zobaczyć (Tylna z nawrotem koło Policji i cała Stodólna, która w W części środkiem mogła odprowadzać wodę w obniżeniu). Na DW 577 udało mi się wyjechać akurat po przejechaniu czwórki zawodników jadących razem. Przed lasem udało mi się ostatecznie do nich dołączyć i trzymać z tyłu tak, aby nie ingerować. Mimo utrzymywania prędkości ~25km/h, grupkę wyprzedził jeden, a później jeszcze dwóch zawodników (tyle pamiętam). Koło Konstantynowa dało się dostrzec tylne światło Księgowego, ale choć się zbliżaliśmy, to ciągle był daleko. Tuż przed samymi Sannikami, a po minięciu wciąż otwartej sali weselnej, znaleźliśmy się w jego pobliżu. Przyszła mi do głowy nadzieja, że może uda mu się z nimi połączyć i w większej grupie dotarliby do Łowicza, ale tuż przed i w trakcie manewru jechał po dłuższym pasie łaty, nie starając się jej ominąć. Doświadczenie podpowiadało, że nie jest to najlepszy znak. Niedługo po wyprzedzeniu przez grupę pojawiła się stacja, na którą zjechał i zorientował się, że jadę za nim od kilkunastu sekund.
03:59. Gąbin. PK 9 na Starym Rynku. Widok ku SE
04:13. Gąbin. PK 9 na Starym Rynku. Przybycie Księgowego. Widok ku N
04:17. Gąbin. PK 9 na Starym Rynku. Widok ku SE
04:35. Gąbin. PK 9 na Starym Rynku.
Tu przerwa. Kupił coś do picia. Niby energetyk, niby oranżada w puszcze. Przysiadł koło drzwi, oparłszy się o szklaną ścianę i przedrzemał około kwadransa, który raz był przerwany przez kierowcę ciężarówki, a potem przez sprzedającego (obaj otwierali drzwi, które automatycznie zamykały się z hałasem). Mimo to, po krótkotrwałym wstrząsie, głowa wnet zaczynała opadać na tułów. W końcu przyszła pora pobudki i ruszył dalej. Skręt w Wiejską i dalej na południe. Zaczęło kropić. Zrazu pojedyncze, bardzo rzadko uderzające krople, potem mała mżawka. Od Osmolina Księgowy się nieco ożywił. Drzemka też pomogła na tempo i sposób jazdy. W sporych odstępach czasu wyprzedziło nas kilka osób. Przed Małszycami nawet forumowi.
W końcu Łowicz. Skręt w Długą, koło kościoła w Stanisławskiego i już niebawem OSiR. Na terenie całego budynku było około 30-40 osób licząc z obsługą. Kilka osób drzemało po S stronie hali, odgrodzeni siatko-kotarą, część jadła i rozmawiała przy stole w NE części sali. Ludzie przychodzili, odchodzili. Kiepska pogoda w międzyczasie zamieniła się w mały, ale męczący deszcz. Czasem nieco bardziej intensywnie. Nic przyjemnego. Księgowy przespał się dwie godziny, w kącie najbardziej oddalonym od otwartych na halę drzwi i ostatecznie, z trudem postanowił zakończyć tu tę przygodę. Po zdaniu nadajnika, ruszyliśmy ku N.
06:56. Łowicz. Skrzyżowanie Długiej z Bonifraterską. Po lewej komenda policji. Widok ku SE
08:02. Łowicz. Korytarz przy szatniach w OSiR. Rowery zawodników na PK10
Na skrzyżowaniu okazało się, że nie mam telefonu. Szybki samotny powrót w prawdopodobne miejsce odłożenia, gdzie okazało się, że cały czas był ze mną, tylko ukrył się na plecach. Po tym wyjazd ku S, ku W i skręt w Sikorskiego. Dalej Starzyńskiego i niepotrzebnie w Klickiego, z fragmentem po ślepej szutrówce wzdłuż torów. Powrót i skręt w Tkaczew i 3 Maja. Dworzec PKP, który pozbył się niegościnnej kładki nad torami, był w trakcie remontu. Tory bliżej budynku były nowe, ale nieukończone. Księgowy zakupił bilet akurat na 10 minut przed odjazdem. Chwilę jeszcze posiedzieliśmy na starym peronie, z nierównym podłożem i równie leciwym zadaszeniem, nim nadjechał pociąg z kilkoma rowerami w przedziale pod koniec składu, który częściowo wystawał poza peron.
10:33. Łowicz. Dworzec PKP w trakcie gruntownej przebudowy, po zdemontowaniu kładki dla pieszych, a w trakcie prac przy pierwszym peronie.
10:40. Łowicz. Pociąg powrotny Księgowego. Widok ku SW
Mój powrót to wyjazd z miasta przez drogę na osiedlu Tkaczew. Dalej wzdłuż Cmentarza i Seminaryjną pod krajówką i za tory. Skręt w Strzelecką. Ta przeszłą w szutrówkę do ul. Małuszyce, gdzie po zerknięciu w plan miasta, została przeze mnie obrana trasa ku E, a potem N. W Błędowi przerwa na przystanku. Uszczuplenie zapasu i odetchnięcie od jazdy w mżawce. Ciężko. Różyce-Żurawiniec, to skręt w prawo. Na krańcu wsi droga zmieniała kierunek na NE jak od linijki. Przecięła Kocierzew Południowy i zakończyła się przy cmentarzu w Kocierzewie Kościelnym. Tu linijka się skończyła, ale kurs pozostał ten sam, z drobnymi niuansami, aż do Giżyc. Tam krótki odcinek ku W i skręt na Henryków. Ta droga raz już była przez mnie przejechana. W drugiej połowie to szuter. Wyjazd na asfalt i skręt ku E, kończąc po drugiej stronie DK 50. Senność i zmęczenie dało się we znaki. Przynajmniej deszcz przestał padać
11:34. Błędów. Przerwa na przystanku. Widok ku NW
12:04. Kocierzew Kościelny przy cmentarzu. Widok ku NE
12:09. Kocierzew Kościelny. Wnętrze kościoła pw. św. Wawrzyńca Diakona i Męczennika
12:56. Henryków. Pomnik upamiętniający zbrodnię popełnioną przez wojska niemieckie, na tutejszych mieszkańcach w 1939 r. Widok ku SE
12:56. Henryków. Pomnik upamiętniający zbrodnię popełnioną przez wojska niemieckie, na tutejszych mieszkańcach w 1939 r. Widok ku SE
12:56. Henryków. Tablica informacyjna upamiętniająca zbrodnię popełnioną przez wojska niemieckie, na tutejszych mieszkańcach w 1939 r.
13:03. Droga graniczna między Henrykowem, Oluninem, Budami Iłowskimi i Starymi Budami, po stronie tej ostatniej z wsi. Widok ku NE
13:05. Siedlisko Jastrzębca między Henrykowem, Oluninem, Budami Iłowskimi i Starymi Budami, po stronie tej ostatniej z wsi
13:17. Stare Budy. Cmentarz poległych w Bitwie nad Bzurą
13:18. Stare Budy. Cmentarz poległych w Bitwie nad Bzurą
13:37. Młodzieszyn. Ul. Wyzwolenia przy DK 50 (po lewej poza zdjęciem). Widok ku NE
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
148.06 km (7.00 km teren), czas: 07:52 h, avg:18.82 km/h,
prędkość maks: 45.05 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 1801 (kcal)
Nad Zegrze
Czwartek, 26 lipca 2018 | dodano: 01.11.2018Kategoria 2 Osoby, Samotnie, Wyprawki w regionie, Z Kasią, Z rodziną
Start z Zakroczymia, przy skręcie na Duchowiznę. Kurs Gałachy i pod Twierdzą. W Kazuniu Nowym wiaduktem do Kazunia-Bielany koło jeziora, ale przejeżdżając Osiedlową do Akacjowej. W Jesionce przerwa. Gorący dzień. W Dobrzyniu skręt w Południową, a dalej Kampinoską. Dopiero koło zakrętu skojarzyło mi się, gdzie mnie wyniosło. Od drugiego łuku dalej ku S, przez puszczę. Przy pomniku skręt ku E, wyjeżdżając przy cmentarzu w Palmirach.
10:12. Gałachy. Zjazd nad Wisłę trochę popękał przez lata. Widok ku E
10:22. Modlin. Zakręty przy SE rogu twierdzy. Po lewej teren ratownictwa wodnego OSP. Widok ku NE
10:31 Wisła wezbrała po ostatnich opadach w górach. Widok z niebieskiego mostu ku NW
11:11. Łosia Wólka. Kapliczka przy skrzyżowaniu Południowej i Kampinoskiej. Widok ku SSW
11:14. Ul. Pańska za Kanałem Ł9. Widok ku SE
11:25. KPN. Graniczna droga. Widok ku S
11:27. KPN. Kamień Orlika. W tle Graniczna Droga. Widok ku NW
11:27. KPN. Kamień Orlika. Ku pamięci zasadzki, w której Orlik zniszczył 3 niemiecki czołgi. Widok ku NW
Przez Pociechę do Sierakowa (gdzie hakiem zatoczkę). Skręt na Izabelina, a tam przez Planty, Kościuszki i Krasińskiego po chodnikach. W Laskach kłopotem był gruntowny remont nawierzchni. Dalej prosto, a dopiero z Żeromskiego skręt w Płatniczą, Szepietowską, Daniłowskiego, skrajem osiedla ku E do Perzyńskiego, potem podobnie do Duracza, podobnie, lecz łukiem do Gąbińskiej, by przez Kiełpińską dostać się na kładkę. Kwadratowa pętla przy Gojawiczyńskiej 9, 11, 13 i tak korzystając z chodników do Żeromskiego. Na drugą stronę pasami po N, i powrót pasami po S stronie od tego miejsca. Dalej chodnikiem na skraju parku i zabudowy, przejeżdżając ulicę i znikając między 7 i 5 ku W. Zmiany kursu koło 11, 30, 16A. Z Krasińskiego w German i Rydygiera.
11:53. Sieraków przy pętli autobusowej. "Mieszkańcom Sierakowa żołnierzom 8 Rejonu VII Obwodu "Obroża" Armii Krajowej oraz więźniom obozów koncentracyjnych poległym i pomordowanym w latach drugiej wojny światowej. Społeczeństwo Sierakowa". Widok ku NE
11:53. Sieraków przy pętli autobusowej. "Mieszkańcom Sierakowa żołnierzom 8 Rejonu VII Obwodu "Obroża" Armii Krajowej oraz więźniom obozów koncentracyjnych poległym i pomordowanym w latach drugiej wojny światowej. Społeczeństwo Sierakowa"
12:05. Cmentarz wojenny w Izabelinie.przy 3 Maja. Widok ku SSE
12:07. Laski. Przebudowa 3 Maja od Izabelina do kościoła. Widok ku NE
12:12. 3 Maja Między Lasakami (po lewej) i Mościskami. Widok ku NNW
12:26. Wólczyńska między Andersena i Wolumenem. Kapliczka z 1857. Widok ku S
12:29. Ul. Płatnicza widziana z ul. Żeromskiego ku S
14:27. Teren zielony między ul. Broniewskiego i ul. Krasińskiego (po prawej). Widok ku NE
14:35. Budynek przy ul. Młocińskiej 11, widziany w ten sposób z powodu wyburzenia hal przy ul. Burakowskiej 14 (mieściła się tam m.in. stacja kontroli pojazdów). Widok ku S
14:35. Budowa osiedla "Przy Arkadii". Po prawej apartamentowiec Kłopot 4. Widok ku NW
Za rondem w Dziką, wjeżdżając na parking koło Biedronki do końca. Chodnikiem przecięcie Pokornej, skręt ku S przy N wierzchołku 2A. Przez światła, koło biurowców, a potem odbicie w Międzyparkową. Ścieżką na Gdański. Zaplecze bloków przy Darwina. Za Żabą Wydeptanka do Rogowskiej. Rzeszowska, Obwodowa, Kołowa. Potem Złotopolska, ale wpierw przez pierwszy parking. Skręt w Korzona. Od Askenazego koło boiska osiedlowego, między 5 i 3 wyjeżdżając po drugiej stronie. Dalej wzdłuż budowy metra, Uranowa, Błotna, Wojskowa koło kanału. Duży odcinek Rajmunda do Mlecznej. Blokowa, Czerwińska, Moszczenicka. Od Kanałowej w Siekierskiego z nawrotką przy terenie wojskowym. próba zagłębienia w las zakończona fiaskiem, bo błoto i zarośnięte. Dalej ścieżka równoległa do Bystrej, pętelka na Kolejarskiej.
14:44. Skrzyżowanie z ul. Pokorną. Biur-apartementowiec Stawki 2A. Widok ku E
15:05. Biruty 18 przy Św. Wincentego. "Kamienica Paprockiego" z 1908r. Zabytkowa czynszówka z bogatą historią. Widok ku SEE
15:06. Wejście na cmentarz żydowski przy Biruty 18. Widok ku NE
15:17. Północny odcinek budowy stacji metra Trocka. Widok ku S
15:38. Budowa mostka pieszorowerowego przy Bystrej, w ramach dołączenia istniejącego odcinka ścieżki wzdłuż Radzymińskiej do M1, Marek i Ząbek. Widok ku N
Od Bystrej zjazd dopiero w 11 Listopada. Ścieżka, Narutowicza, przejazd między alejkami osiedla przy Kosynierów. W kolejnym etapie Fabryczna, Kujawska, Dąbrowskiego, Długa. W dwie osoby przez las do Prostej, Krzywa do końca, Krótka. Powolne objechanie glinianek, ale tyle ludzi, więc bez odpoczynku. Spacerową przez las do Jasińskiego. Legionów Polskich, Serwitucka. Całą Chopina do Heweliusza, Jesionowa do Moniuszki. Na Przyjacielskiej rozdzielenie. Ta droga jest zablokowana...
16:08. Zielonka. Remont Powstańców przy Dąbrowskiego. Widok ku E
19:02. Kobyłka. Glinianka widziana od strony pierwszego zjazdu z Wolności ku SE
19:09. Kobyłka. Mostek między kanałem łączącym glinianki, w pobliżu ulicy Zaułek ku NW
19:10. Kobyłka. Glinianka widziana w przy mostku, w pobliżu ulicy Zaułek ku SW
19:22. Kobyłka. Specyficzne drzewo w lesie między Spacerową i Jasińskeigo.
19:35. Kobyłka. Ul. Przyjacielska w pobliżu ul. Zagłoby. Widok ku W
19:45. Kobyłka. Ul. Przyjacielska w pobliżu zablokowanego miejsca. Widok ku SE
Opuszczenie obszaru przez boczna uliczkę do Mickiewicza. Na rozjeździe w lewo, ale kończyła się ślepo. Kontynuacja Kordeckiego koło starego, osamotnionego osiedla,. Gruntową drogą do Kazimierza Wielkiego z błotnistymi kałużami w lesie. Przed wyjazdem z lasu, spacerowicz zapytał mnie, czy da się przejść. Po mojej odpowiedzi, wyjazd z lasu tak jakby kontynuacją Królowej Marysieńki. Od Chrobrego do Nadmy w Mostową. Ta droga mnie ciekawiła podczas jazdy nocnej. Jak na te okolice, okolica dość dzika, tylko grupka młodzieży wybrała się na spacer. W lesie skręt we Wrzosową. Przejazd przez Pólko do dawnej DK8, teraz tylko DW 629. Pas E był częściowo zdarty i nieczynny, w przygotowaniu do remontu. Do świateł. Tam skręt w Norwida, więc nie było mi dane zobaczyć reszty trasy. Gościniec okazał się słabą drogą. Skręt na Sieraków, dalej do Wólki Radzymińskiej, skąd wyjazd na DW 631. Koniec na plaży w Nieporęcie. Było wystarczająco ciepło, by sobie poleżeć, ale po zmroku kurtka się przydała. Jeszcze spacerek chodnikiem w stronę molo z przerwą na ławce, i skręt na parking. Podjechano po mnie dość późno, a więcej sił we mnie nie było do jazdy.
20:07. Nadma. Mostowa przed kanałem. Widok ku N
20:19. Remont dawnej DK 8 w Słupnie, przy ul. Norwida. Widok ku NE
20:38. Linia wysokiego napięcia w lesie między Sierakowem i Wólką Radzymińską. Widok ku W
20:46. Wólka Radzymińska. Pomnik z 2013, upamiętniający lotników zestrzelonych we wrześniu IIWŚ
20:46. Wólka Radzymińska. Pomnik z 2013, upamiętniający lotników zestrzelonych we wrześniu IIWŚ
21:05. Zachód nad jeziorem Zegrzyńskim, widziany z mostu w Nieporęcie.
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
106.69 km (20.00 km teren), czas: 06:15 h, avg:17.07 km/h,
prędkość maks: 52.87 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 1224 (kcal)
Czołówka RMW1200
Sobota, 7 lipca 2018 | dodano: 24.10.2018Kategoria 2 Osoby, Podróżerowerowe.info, Pół nocne, Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Dzień ciepły. 3 kursy nad Wisłę, a trzeci, już w nocy, po wale do rondka z kapliczką.
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
10.02 km (2.00 km teren), czas: 00:37 h, avg:16.25 km/h,
prędkość maks: 35.77 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 123 (kcal)
Do Grodziska Mazowieckiego
Piątek, 4 maja 2018 | dodano: 27.09.2018Kategoria 2 Osoby, Pół nocne, Samotnie, Wyprawki w regionie, Z rodziną
Dzień przyjemnie ciepły. Start przez Miączyn i Wólkę Przybojewską do Smoszewa. Tam wjazd na trasę przez parowy. W tej przed strugą krótka przerwa w celu wejścia na dróżkę po stronie S, aby zorientować się, gdzie może być mały cmentarz przedwojenny. Widoczne były betonowe słupki, tylko czy to na pewno cmentarne? Dalej poszło prosto do Zakroczymia, zjeżdżając dolnym odcinkiem Okólnej. Podjazd początkiem Starostwa, ale wnet skręt w prawo, w nowy dla mnie odcinek. Dość stromy podjazd ze słabą nawierzchnią. Dalej Gałachy i trasa pod Twierdzą.
11:11. Smoszewo. Droga do Mocht. Po prawej ostatnie zabudowania, po lewej stosunkowo świeża inwestycja. Widok ku E
11:18. Wyjazd z parowy granicznej (granica przebiega mniej więcej w tym miejscu), między Smoszewem i Mochtami. Widok ku E
11:18. Wyjazd z parowy granicznej (granica przebiega mniej więcej w tym miejscu), między Smoszewem i Mochtami. Widok ku W
11:46. Zakroczym. Zjazd do Parowy Okólnej z rozległej parowy pod kapliczką, gdzie przed wojną znajdowało się rozwidlenie polnych róg, od Zakroczymia do Duchowizny N (przy asfaltowej drodze) i S (nad Wisłą koło zagajnika Borek), oraz odchodził początek parowy Płockiej ku S. Widok ku E
11:54. Zakroczym. Droga pomiędzy parową Starostwo i grodziskiem. Widok na ul. Warszawską ku NE
Za NDM naszło mnie, aby pojechać trasą bardziej zachodnią, jednak już będąc na DW 579, wnet znęciła mnie gruntowa droga przez Łąki Kazuńskie. Chwilę dręczyły mnie wątpliwości, ale stało się. Nowa trasa w nieznanym terenie. Ziemia na drodze ciemna, ale w dużej mierze widoczne ślady wyjeżdżone przez pojazdy na przestrzeni lat. Po pół kilometrze droga nikła w cieniu drzew, ale też była nieco bardziej mokra. Raz trzeba było przerzucić rower przez przewalone/ścięte drzewo. Później droga skręciła łukiem ku SE, ale równocześnie zaczynała znikać, jakby była tylko wyjeżdżona w trawie. Po 400 m pojawiło się obniżenie z błotem, a droga lokalnie trochę zmieniała bieg. Za obniżeniem droga była ledwie rozpoznawalne. Właściwie jechało się lub szło po łące, która co jakiś czas była porośnięta różnymi kępkami roślin, sugerując możliwe zmiany wilgotności gleby i nakazując ostrożność.
12:28. Kazuń Nowy. Jezioro Górne, widoczne z DW 579 ku SE
12:31. Kazuń Nowy. Woda po lewej (ku E) stronie gruntowej drogi przez Łąki Kazuńskie
12:37. Południowy kraniec terenu Kazunia Nowego. Łąki Kazuńskie. Widok na przebyty odcinek ku NW
Po kolejnych 400m skręt ku NE, popełniony po solidnym wahaniu nad obraniem kierunku. Wybór był trafny, bo pozostałe kończyłyby się mokradłami. Ślepy traf lub intuicja pokierowały mnie na drogę, która ongiś stanowiła południową oś, przedwojennego Kazunia Niemieckiego. Droga gruntowa, praktycznie polna, niezbyt równa, porośnięta trawą. Po prawej podłużny staw, bardzo dawne starorzecze skryte między drzewami. Kilka obszarów, w których czuć było pozostałości dawnych domów, utrwalonych na mapach. Gdzieniegdzie rosły wierzby przydrożne, a droga w końcu doprowadziła mnie do technicznej przy S7, na E krańcu Ordona. Kiedyś mnie zastanawiała, lecz wydawała się po prostu drogą ginącą w łąkach. Teraz zagadka się rozwiązała.
12:42. Południowy kraniec terenu Kazunia Nowego. Łąki Kazuńskie w pobliżu stawu granicznego (jego SW kraniec w pobliżu Dębiny). Widoczne wzniesienie, przed wojną oznaczone jako samotnie stojący, ostatni ku S, dom Kazunia Niemieckiego. Widok ku E
12:49. Południowy kraniec terenu Kazunia Nowego. Łąki Kazuńskie w pobliżu stawu granicznego (jego N kraniec w pobliżu Dębiny) i ul. Grunwaldzkiej. Widoczne drzewa, porastające granicę działki, na której przed wojną oznaczone przedostatni ku S, dom Kazunia Niemieckiego. Wciąż widoczne są jego pozostałości. Po prawej w tel, na przedłużeniu polnej drogi, widoczny jasny budynek przy Ordona w pobliżu S7. Widok ku N
Wzdłuż S7 do Dębiny. Na rondzie skręt ku SE przez las i krótka przerwa podczas rowerowego spaceru po terenach fortu V. Chciało mi się go odwiedzić wewnątrz, ale samotnie to już tak niespecjalnie. Wyjście z lasu ku E na róg Polnej i Duńskiej. Dalej do Palmir i przez Puszczę. Przerwa na ławeczce przy cmentarzu. Uzupełnienie energii. Dalej Truskaw. W Lipkowie krótkie przecięcie przez las na Akacjową. Prosto na Koczargi Stare i Nowe, tam do końca Bugaju i skręt ku E. Droga się skończyła, skręcając do domów, skrytych w oddali,na krańcu alei drzew. Mimo to, wciąż było można jechać na wprost po niby polnej drodze, która stałą się czymś w rodzaju miedzy i jechać było nielekko. W pobliżu odległych gospodarstw, znów pojawiła się droga, która wyprowadziła mnie na kostkową ścieżkę do Ożarowa Mazowieckiego.
13:05. Dębina. Fort V stojący w lesie na S od wsi
13:40. Cmentarz w Palmirach
13:49. Cmentarz w Palmirach
14:28. Po lewej Koczargi Nowe, po prawej Kręczki. Widok ku E
W Ożarowie Mazowieckim jazda wzdłuż torów, po drugiej stronie cała 11 Listopada, która była w drobnym remoncie. Orzeszkowej i Gałczyńskiego do wojewódzkiej. W Pruszkowie przerwa na uzupełnienie wody z oligocenki. W pobliżu marketu na skrzyżowaniu głównych dróg okazało się, że mam kapcia. Wpierw pompowanie koła, objazd kościoła i przedostanie się ulicą koło Cichockiego do rur przy DW 712. Tu kolejne pompowanie. Nawrót ku W, skręt na ścieżkę do Wiśniowej. Dalej Promyka i wiaduktem na drugą stronę torów.
14:59. Ożarów Mazowiecki. Wiśniowa (z lewej) i 11 listopada (z prawej). Widok ku SE
15:14. Pruszków. Źródło wody oligoceńskiej przy ul. Żbikowskiej
15:22. Pruszków. Przedwojenny kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny przy 3 Maja
15:32. Pruszków. Góra śmieciowa przy Przejazdowej, po S stronie Utraty. Widok ku SWW
Jadąc wzdłuż skweru Piłsudskiego, znów dało o sobie znać uchodzące powietrze. Na krańcu skweru przejazd do parku Potulickich, wyjeżdżając na uliczkę "Hubala", a dalej pod kościół. Tam już piesze okrążenie, bo powietrze uszło. Przerwa na ławce. Zmiany dętek nie pomogły, coś poszło nie tak. Po kilku minutach przybywa J. Po zakupie dętek w sklepie przy Indrzejczyka, można było kontynuować wyjazd w dwie osoby.
15:43. Pruszków. Stawy Potulickich. Wyspa na stawie w pobliżu Prusa. Widok ku NNW
15:43. Pruszków. Stawy Potulickich. Mostek na kanale między stawem przy Prusa (po lewej) i stawem przy "Hubala". Widok ku W
Komorowską za tory w Granicy. Po ich południowej stronie, a dalej mostem kolejowym, udało nam się dojechać do Otrębus. Krótka chwila na asfalcie. Skręt w Piaseckiego. Asfalt odbijał w prawy, a trasa gruntem na wprost. Przed nami na rowerach jechała rodzina z dzieckiem, więc my za nimi. Celem było odwiedzenie dworu w Karolinie, a zamiast tego trasa powiodła nas wokół. Lipową (opatrzoną alejką drzew) do świerkowej, gdzie znajdował się wjazd na teren dworku. Tam jazda dookoła głównych budynków, chwila przerw na czytanie opisów z tabliczek. Zaskoczeniem okazały się głazy na placu przed dworem, na których wygrawerowano nazwy państw i lata, w których były odwiedzone przez zespół "Mazowsze"
16:48. Most kolejowy nad rzeczką Zimną Wodą. Na wprost Kanie, za plecami Granica. Po prawej stronie mostu Nowa Wieś. Widok ku SSW
17:12. Otrębusy. Przedwojenny dwór w Karolinie. Po wojnie siedziba Ludowego Zespołu Pieśni i Tańca "Mazowsze". Widok ku SW
17:12. Otrębusy. Przedwojenny dwór w Karolinie. Tablica pamiątkowa przed budynkiem. Widok ku S
17:16. Otrębusy. Przedwojenny dwór w Karolinie. Po wojnie siedziba Ludowego Zespołu Pieśni i Tańca "Mazowsze". Widok ku N
Odjazd Poziomki, przejazdową do Wiejskiej. Przy kapliczce na skrzyżowaniu z Krótką wątpliwości. Za daleko. Trzeba trochę wrócić. Skręt w Łosia, a dalej w Lilpopa. Przed DW 719 drobny nawrót, bo ne było naszym celem tułanie się po ruchliwych trasach. Wiewiórek i Myśliwską do centrum Podkowy Leśnej. Za torami akacjową przez park. Za suchym stawem podejście i zjazd ze sporego wzniesienia, z ostrożnością bacząc na korzenie. Przy wyjeździe zagadnął jakiś rowerzysta i pożyczył pompkę, by móc spokojnie dotrzeć do pobliskiego domu. Wyjazd Kwiatową do Kazimierzowskiej. Dłuższa jazda do Milanówka, gdzie nastąpił skręt w Łąkową. Za torami skręt ku SW. Przy środkowej wątpliwości, po czym dalsza jazda przebiegła po północnej stronie torów. Do Okrężnej w Grodzisku Mazowieckim. Stamtąd do DW 719. Skręt w Leonida-Teligi, 3 Maja, wiaduktem na drugą stronę torów. Tam Chrzanowska i Rokicińska w kierunku na Milanówek. Przy granicy miast w oczy rzuciły się interesujące ruiny. Tak wiec przerwa.
17:52. Podkowa Leśna. Rewitalizacja stawu w Parku Miejskim. Widok ku NW
19:07. Grodzisk Mazowiecki. NE kraniec Słowackiego.Tzw. "Willa Wajdy", która pojawiła się w filmie K.Kieślowskiego - "Trzy kolory: Biały". Widok ku NNW
19:08. Grodzisk Mazowiecki. NE kraniec Słowackiego.Tzw. "Willa Wajdy", która pojawiła się w filmie K.Kieślowskiego - "Trzy kolory: Biały". Weranda na piętrze z widokiem na "ogród". Widok ku NE
19:08. Grodzisk Mazowiecki. NE kraniec Słowackiego.Tzw. "Willa Wajdy", która pojawiła się w filmie K.Kieślowskiego - "Trzy kolory: Biały". Widok ku NE na staw
W Milanówku Słowackiego, wiadukt, żwawa jazda Piłsudskiego. Postój pod mapą miasta przy biedronce. Za główną skręt w Głowackiego. Kapeć i zmiana dętki na skrzyżowaniu z Marszałkowską. Po problemie skręt w Szkolną do Wiatracznej, a potem długa jazda szutrową Brwinowską. Zapadł już zmierzch. W Brwinowie Grodziska i Pszczelińska. W Otrębusach z powrotem do torów, wracając tym samym szlakiem. W Nowej Wsi skręt na Główną. Fragment wojewódzkiej i skręt w Brzozową. Potem Komorowska, Polna i rozdzielenie w pobliżu kościoła w Pruszkowie. Samotny odcinek powrotny też nie był długi. Kraszewskiego, Prusa, Niecała. Przerwa w parku w Parku Kościuszki. Fragment Kościuszki w stronę torów, a tam pieszy przejazd na drugą ich stronę. Elektryczną ku N. Dalej Piotrkowską. W pobliżu kościoła na 3 Maja znów uszło powietrze. Niestety, nie było już sposobu, aby sobie z tym poradzić. Pieszy spacer do Duchnic i Ożarowa. Skręt w Szczypy, Broniewskiego, Kopernika, Mickiewicza. Koniec w aucie, u zbiegu Szkolnej i DK 92.
21:11. Pruszków. Pałacyk Ignacego Więckowskiego z XIX w. w Parku Kościuszki. Widok ku NWW
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
135.62 km (30.00 km teren), czas: 08:46 h, avg:15.47 km/h,
prędkość maks: 55.52 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 1552 (kcal)
Czerwińsk majowy
Wtorek, 1 maja 2018 | dodano: 06.08.2018Kategoria 2 Osoby, Zwykłe przejażdżki
Powstała pierwsza łata asfaltu, łącząca DW 565 i drogę do Wilkówca. Póki co, utwardzona zostanie droga do kapliczki, z pominięciem ronda dookoła niej. Dalej ku W i N jeszcze poczeka. Moja wycieczka poprowadziła mnie cały czas wzdłuż rzeki do Czerwińska, skręt w Miejską i Cmentarną. Co jakiś czas widać było majówkowiczów nad brzegiem rzeki i kilka osób w trybie turystycznym, krążących po dawnym mieście. W tym ktoś na rowerze szosowym, kto zatrzymał się na rynku.
13:03. Początek nowej drogi asfaltowej, od strony DW 565 ku SW
13:08. Wilkówiec. Miejsce, gdzie póki co miał się kończyć asfaltowy odcinek. Widok ku W
13:23.Nad Wisłą między Boguszynką i centrum Czerwińska. Widok ku W
13:27. Czerwińsk. Dom po E stronie ul Miejskiej, w jej górnym odcinku. Widok ku N
13:27.Czerwińsk. Ostatnie chwile drewnianego domu Cmentarna 10. Widok ku NE
13:28.Czerwińsk. Trzy krzyże upamiętniające zmarłych w czasie kilku epidemii cholery w XIX w. Widok ku N
15:28. Czerwińsk. Koniec asfaltowej nawierzchni ul. Kościuszki. Obszar dawnej cementowni. Widok ku W
Kilka godzin przed planowaną wycieczką, ale skończyło się fiaskiem. Jeden rower ponoć miał problem z łańcuchem, ale okazało się, że chodziło tylko o przekos. Potem z bratem przez Cmentarną i Polną. Przed płytami skręt w gruntową i ślepą drogę, lecz pojawiły się wielkie trzy psy, więc nawrót nastąpił wcześniej. Potem przez Pragę na Zdziarkę, podjeżdżając większość ze stromego i zniszczonego przejazdu na Wysoczyznę. Tam skręt na polną ślepą drogę ku W, którą zdarzyło mi się jechać ostatnio rok wcześniej, a która kończyła się przy zagajniku rosnącym w pobliżu ujścia potoku ze Zdziarki do Boguszynki.
15:35. Czerwińsk. Początek Cmentarnej, 100 m ku E od 3 krzyży. Widok ku E
15:40. Czerwińsk. Ślepa droga, przedłużenie Polnej na obszarze wysoczyzny ku E. Na zdjęciu obszar jednego z dawnych wyrobisk gliny, którą wykorzystywano w pobliskiej cegielni, po której nie pozostał ślad, ani dokładne położenie (prawdopodobnie umiejscowiono ją nad samą Wisłą po E stronie Bogusznki). Widok ku S
Na koniec długa prosta przez Szutry Zdziarki do Wilkówca, ze zjazdem przez parowę przy ostatnich zabudowaniach wsi. W zachodnim jarze zalegało sporo zwalonych drzew, co mnie nieco zdziwiło. Dalej jazda na Miączyn i objechanie terenu pola, który mógł być ongiś terenem grodziska, folwarku itp. Później łatanie dętek. Pogoda bardzo ładna, ale wieczorem nieco się ochłodziło, skutkiem napływu chmur, rozproszonych w wyższych partiach atmosfery.
15:48. Zdziarka. Bardzo stroma droga łącząca W i S części wsi, jednak praktycznie nieprzejezdna dla aut. Widok ku S
15:56..Zdziarka. Po lewej stronie tereny W części wsi. Po prawej części S - nadwiślańskiej. Za plecami droga kończy się ślepo na ścianie lasu, za którym zaczyna się dolina Boguszynki, a niemal dokładnie po drugiej jej stronie - ślepa droga opisana wyżej zdjęcia. Widok ku E
16:09. Wilkówiec. Zjazd parową, kończącą się przy ostatnich ku W gospodarstwach wsi w dolinie. Widok ku NW
16:12. Wilkówiec. Zjazd parową, kończącą się przy ostatnich ku W gospodarstwach wsi w dolinie. Trochę się pozmieniało od ostatniego zjazdu. Widok ku SW
16:13. Wilkówiec. Kapliczka na terenie przedostatniego ku W gospodarstwa w dolinnej części wsi, stojącego u wylotu z parowy. Widok ku S
16:35. Miączyn. Widok na Wisłę ku NE, 300 m od dworu w tymże kierunku
16:31. Miączyn. Widoczne Mochty z rzucającym się w oczy kominem cegielni (8 km), przy prawej krawędzi zdjęcia zabudowania Wólki Smoszewskiej, oraz na horyzoncie ściana lasu oddzielająca wsie od Zakroczymia. Widok ku NE
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
22.80 km (17.00 km teren), czas: 01:26 h, avg:15.91 km/h,
prędkość maks: 33.08 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 268 (kcal)
Osiedle Wojskowe
Piątek, 6 kwietnia 2018 | dodano: 02.07.2018Kategoria Wyprawki w regionie, 2 Osoby, Z Kasią
Cały wyjazd po Zielonce. Nadrzeczną nad kanał Długa. Przejazd mostkiem koło szkoły i kościoła. Kolejową koło pomnika Prawie cała Literacka, w całości przejechana w drodze powrotnej. Na Osiedlu Wojskowym pętelka między 7BL1 i 7BL8. Ku S wzdłuż pierwszego 7BL2, po ich E stronie, skręt ku W i wyjazd na Wojska Polskiego. Od 1 Maja ścieżką wzdłuż lasu. Przy Bankowej szutrówką wprost w las na E. Przejazd koło obiektu wojskowego i dalej w las. Na rozjeździe koło betonowego obiektu odbicie ku NE, a wnet jazda już ku N. W pobliżu było kilka mokradeł. Wyjazd na drogę, gdzie nastąpiła przerwa i ustalenie kierunku ku W.
16:27. Piaszczysta ścieżka wzdłuż rzeki Długiej, pomiędzy mostem na Kościuszki i widoczną w centrum kładką, przerzuconą miedzy Obrońców Westerplatte i starym chodnikiem prowadzącym do Mareckiej. Widok ku E
16:29. Rzeka Długa. Po lewej boisko SP 2 im. Kopernika przy Powstańców. Widok z kładki ku NE
16:32. Pomnik przy Kolejowej, położony w parku naprzeciwko marketu API
Kolejny ogrodzony teren - Wojskowe Zakłady Elektroniczne. Wzdłuż cieku biegła wydeptana ścieżynka ku SW, w połowie łamiąca się ku W. Wyjazd na Mokry Ług, by wnet przypadkiem zawitać na teren zakładu przemysłowego, leżącego na terenie zlikwidowanych koszar. Pierwsze budynki padły w 2009, a w 2011 wyburzono resztę - oprócz wspomnianego zakładu przemysłowego, do wnętrza którego udało się wejść. Minęło nam tam tam około pół godziny, zwiedzając tę resztkę historii, jak i sąsiedni budynek. Potem powrót na Osiedle Wojskowe koło 7BL13, wydeptaną ścieżkę przy 7BL16 ku NW, wspomnianą literacką, a na koniec Powstańców.
16:15. Ścieżka 400m na E od Mokrego Ługu w pobliżu Osiedla Wituś
17:11. Budynek przemysłowy wchodzący w skład zlikwidowanych koszar. Widok ku SE
17:14. Budynek mieszkalny/biurowy wchodzący w skład zlikwidowanych koszar. Widok ku NE
17:18. Na schodach w niższym z opuszczonych budynków
17:24. Parter budynku przemysłowego
17:25. Na piętrze w N części budynku przemysłowego
17:26. Na piętrze w N części budynku przemysłowego
17:27. Kominy na dachu w południowej części budynku przemysłowego
17:28. Z dachu w części N budynku przemysłowego, rzut oka ku NE
17:37. Budynek przemysłowy. Widok ku N
17:38. W części północnej. Drzwi były zamknięte, lecz można było dojść tam ze środka budynku
17:39. Widok od strony osiedla wojskowego ku SE
17:39. Ul. Słowackiego 3/5 w pobliżu stacji kolejowej. Jeden z przedwojennych domków letniskowych
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
11.07 km (3.00 km teren), czas: 01:02 h, avg:10.71 km/h,
prędkość maks: 25.42 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 84 (kcal)
Szutry z okołogminnymi atrakcjami
Środa, 16 sierpnia 2017 | dodano: 01.12.2017Kategoria 2 Osoby, 3-4 Osoby, LSTR, Pół nocne, Samotnie, Wyprawki w regionie, Z Kasią, Z Księgowym
Ustalenia na ten wyjazd odbyły się dwa dni wcześniej. Start o 7:30. Moja pobudka o 6, Kasia pół godziny później. Dzięki asfaltowi na podjeździe, dojazd do krajówki przez Miączyn skrócił się o około 10 minut. Jeszcze poczekać na asfalt ostatniego odcinka i będzie wspaniale. Z DK62 zjazd na Wólkę Przybojewską. Niedawno dociągnięto asfalt przez resztę wsi do betonowych płyt prowadzących w dół. Gdyby tak jeszcze ktoś się zabrał za modernizację tego krótkiego fragmentu, oraz asfaltowanie zjazdu i mostku po stronie gminy Zakroczym, to byłaby niezła trasa turystyczna, omijająca krajówkę, choć nadkładająca niecały kilometr. Na to jednak przyjdzie poczekać, bo o ile w Czerwińsku idzie ku lepszemu, to w sąsiednich...
08:16. Smoszewo. Gruntowa droga powiatowa 2418W do Mocht. Widok na Dolinę Wisły ku S. Widoczny wał w Starych Gniewniewicach (z prawej)
Ze Smoszewa przejazd parowami do Mocht, a z Wólki Smoszewskiej lasem. Wjazd północną dróżką za barierką skrytą, wydostając się na leśnej polanie skrzyżowań. Krótki spacer pod grób Cyganów, zamordowanych w 1944 przez wojska niemieckie. Wjazd do Zakroczymia, testując biedachodnik z żużlu. Wraz z tą inwestycją, z krajówki zniknęły naziemne oznaczenia pasa pieszo-rowerowego, jakim był pas serwisowy. Przerwa pod biedronką (zakupy, posiłek, telefon). Księgowy był już w NDM, wybierając jazdę pod Twierdzą. Zjazd do centrum Zakroczymia i zerknięcie do kościoła przy klasztorze kapucynów. Potem na Gałachy, gdzie już się spotkaliśmy we troje.
08:22. Mochty. Gruntowa droga powiatowa 2418W do Mocht. Wyjście z parowy graniczącej ze Smoszewem
08:33. Mochty. Gruntowa droga powiatowa 2418W do Mocht. Parowa po wschodniej stronie Strugi
08:59. Zakroczym. Duchowizna. Mogiła ~100 Romów, rozstrzelanych przez Gestapo w 1944.10.08
Przejechaliśmy parową Klasztorną do Okólnej. Swoją drogą, jazda parowami w tym czasie nie była najlepszym rozwiązaniem, bo po ostatnich deszczach wszędzie było mnóstwo luźnego piasku. Na Duchowiznie skręt w lewo, a pod lasem w prawo. Tam też trochę piasku. Raz jeszcze podjechaliśmy pod grób Cyganów i dojechaliśmy do polany. Tym razem pojechaliśmy na południe, zamiast wjeżdżać od zachodu. Na późniejszym rozjeździe obraliśmy drogę prawą i wyjechaliśmy we wsi na asfalt blisko skrętu w leśną drogę na działki.
10:05. Zakroczym. Północny zjazd Parowy Okólnej ku E
10:19. Zakroczym. Duchowizna. Początek lasu przy drodze do Henrysina. Miejsce jednego niedawnych wyrębów
Udaliśmy się na zachód, jednak nie zjeżdżaliśmy w pobliże cegielni. Odbiliśmy na Mochty N, wąską ścieżką z pokrzywami przedostaliśmy się koło PGR i nieco na południe od niego, zjechaliśmy w dół. Tamtą drogą kilka dni temu wypadło mi jechać po ciemku. Teraz można było w całej okazałości obejrzeć spory zalew, jaki ongiś powstał na Strudze. Jak na taką małą rzeczkę, zapora była całkiem spora. Miała być jedną z pierwszych polskich hydroelektrowni, lecz wszystko zaprzepaściła wojna. Jedyną pamiątką jest bezużyteczna zapora w lesie, którą można sobie przejść lub przejechać czymś lekkim. Po obu stronach obudowana uroczym, kamiennym murkiem. Sama woda zalewu, na sporej powierzchni porośnięta rzęsą w części południowej.
10:42. Mochty N. Wąska ścieżynka wśród pokrzyw, prowadząca do dawnego PGR
10:44. Mochty N. Zapora i most na Strudze
10:46. Mochty N. Postępująca eutrofizacja na stawie (~2,5 ha) dolnego odcinka rzeki Strugi
10:45. Mochty N. Droga między Mochtami N a Jaworowem. Widok ku E
10:46. Mochty N. Kanał odpływu wody ze stawu
Przejechaliśmy przez Jaworowo, na asfalt w stronę Smoszewa. Tuż za mostkiem skręciliśmy w polną dróżkę po prawej, nie docierając do wsi. Nawróciliśmy w stronę DK62 i przejechaliśmy do Lasu Złotopolskiego. Do Złotopolic nie wjechaliśmy. W połowie lasu skręciliśmy w lewo. Przecięliśmy dróżkę, która była przez mnie przejechana w maju. Teraz trwała przy niej wycinka pojedynczych drzew. Pojedynczych, bo główna wycinka odbyła się już jakiś czas temu, pozostawiając liczne prześwity, albo bezleśne przestrzenie. Dróżka skończyła się rozjazdem w kierunku SE-NW. Była to granica lasu starego i młodego. Wybraliśmy zwrot bardziej północny. Koło mokradła w lewo, co skończyło się przedzieraniem przez pokrzywy. Na szczęście nie trzeba było zsiadać z roweru, więc smaganie było bardziej szybkie, niż bolesne. Chociaż głosy niosły się wśród drzew...
11:25. Kamienica-Wygoda. SW skraj Złotopolickiego Lasu
Asfaltem dojechaliśmy do Karnkowa. Skierowaliśmy się ku SE i zaraz potem na SW. Przejechaliśmy szutrem, którym wyrównano tę drogę rok czy dwa temu. Na krzyżowaniu Kasia udała się do domu, a my odbiliśmy w prawo dróżką, która przy każdym domu wygląda, jakby tam miała się kończyć. W Przybojewie uzupełniliśmy kalorie i wodę. Za dworkiem skręt na Kuchary-Skotniki do Radzikowa. Podjechaliśmy do kościółka, zjechaliśmy przy kurhanie, a wzdłuż remizy udaliśmy się na południe. Potem odbiliśmy na podjazdy Starego Boguszyna i tak wjechaliśmy do Raszewa Włościańskiego.
12:29. Radzikowo na E od DW570. Droga wyznaczająca granicę między Starym R. (po lewej) i R. Scalonym (po prawej)
Ruszyliśmy na SW i dotarliśmy do Grodkowa. Była to moja kolejna wizyta na terenie dworskim, po pierwszej w 2015 jak i rok później, na początku 2016. Przez miejscowość tę zdarzało mi się przejeżdżać już w okresie okołolicealnym, nie zdając sobie sprawy z istnienia tam takiej ciekawostki. Przerwa pod oficyną była krótka. Potem przejazd przy stawie i powrót do Raszewa przez Rostkowice. Tu dał nam znać wiatr. Że wieje z kierunku powrotnego i nie będzie litościwy. Przez Sobanice i Łazęki wjechaliśmy do Srebrnej. Tu nastąpiło maksimum upału. Zniknęliśmy w Strzembowskim Lesie, wydostając się z niego miedzy Drochowem i Kryskiem. Dzięki temu było chłodniej i wiatr nie przeszkadzał.
13:03. Gródkowo. Oficyna dworu Dziewanowskich
13:09. Rostkowice (Bielice). Droga z Grodkowa do Raszewa Włościańskiego. Widok ku N
13:24. Droga z Raszewa Dworskiego do Nowych Sobanic. Ostatnia nią moja jazda w gimnazjum. Widok ku NE
14:15. Las Strzembowski. Droga w NE części lasu, między leśniczówką Tustań i Drochowem
14:21. DW571. Z Drochowa w stronę Kryska
W Krysku skręt na szutrówkę koło żwirowni. Od południa objazd stawu w ostatnim wyrobisku. Potem zjazd na szuter do Olszyn. W lesie przed tą wsią, dłuższy postój z tych w terenie. Wyjazd na asfalt w Zdunowie. Szybki przejazd do Kroczewa, gdzie pora na drugą przerwę pod sklepem. Potem wzdłuż S7, odebranie forumowej księgi (przekazując ją Księgowemu, choć nie pamiętam czy od razu, czy w Legionowie), przejazd przez rondo w Zakroczymiu, Modlin, DW630, Jabłonna, 13 kilowy Shell w Legionowie, po czym rozdzieliliśmy się pod Księgowym blokiem. Przejazd przez osiedle do drogi przy torach. Krótka jazda przez park, by ominąć korek aut, czekających na przejazd po otworzeniu szlabanu. Następnie Plantową i Roi, w której połowie nastąpił wjazd na ledwo widoczną ścieżynkę przez las. Wpierw ku E, lecz wnet skręt ku NE. Po zjeździe trzeba było się zatrzymać, by obejść zwalone drzewo. Skręt ku E i wnet ukazała się DW 632.
14:30. Krysk (wschodni). Droga z Kryska do Starych Olszyn. Widok ku SE
15:09. Kroczewo. Kościół pw. św. Jana Chrzciciela z XVI (prezbiterium z apsydą, zakrystia i kaplica)/XXw.
15:09. Kroczewo. Dom nr 31, pełniący funkcję sklepu spożywczego w latach X, od lat zamknięty. Dach runął w bieżącym roku
17:09. Legionowo. Ul Plantowa. Osiedle Nowy Bukowiec, wybudowane w 2011r.
Skręt przed rondem w Józefowie. Kurs przez Michałów-Grabinę, dalej Długorzeczną, Olesin, Kroczewska. Potworne dziury przy cmentarzu w Markach. Dalej Lisa Kuli z Kujawską do Zielonki. Tam przerwa do nocy, a po niej pętla: Mazurska, LK, całą Orzeszkowej, Fabryczną, Dolną, Letnią, Inżynierską, Piastowską, Sienkiewicza, Łukasińskiego, targ, park, Długa i Młodzieżowa.
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
171.31 km (53.00 km teren), czas: 09:49 h, avg:17.45 km/h,
prędkość maks: 43.63 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 2032 (kcal)
Autem w Alpy VI - Czechy i powrót
Poranek w Austrii
Pobudka z rana i pospieszny przejazd do granicy. I tak się nie dało wyspać, a nad okolicą trochę błyskało w środku nocy. W trakcie jazdy trzeba było wycierać zaparowane szyby, z czym było trochę problemu.07:02
07:02
07:03.
07:03.
07:04.
Poranek w Czechach
W Czechach wiodły nas trasy 161 i 163. Z tej drugiej skręt w 160, po uprzednim przegapieniu skrzyżowania i konieczności powrotu. Trasa ta była bardzo meandrująca i skryta wśród drzew, opadając wraz z doliną rzeczną. Gdzieś za Rožmberkiem nad Vltavou krótki postój. Jazda wzdłuż rzeki zakończyła się w mieście Czeski Krumlow. Tam wyjazd na 39, a następnie 3. Przez Czeskie Budziejowice przejazd obwodnicą centrum. Tuż za Lišov (w samej miejscowości remont części trasy, wiec wypadło jechać objazdem sąsiednią ulicą, przejeżdżając fragmentem trasy 148) krótka przerwa na parkingu, a potem dłuższa jazda trasą 34.07:04,
07:05.
07:09.
Rožmberk nad Vltavou
07:09.
07:10.
07:16.
07:26.
07:26
07:26
07:26
07:27
07:27
07:27. Rožmberk nad Vltavou. Trasa 160. Wzgórze zamkowe. Widok ku NWW
07:27.
07:27
07:27.
07:28.
08:14. Trasa 160 w pobliżu Všeměry. Po prawej rzeka Vltava. Widok ku NE
Český Krumlov
08:33.
08:33.
08:34
08:34. Český Krumlov. Objížďková. Wieża Zamkowa. Widok ku NW
08:35
08:36.
08:36.
08:36.
08:44.
08:44.
09:01
09:02
09:30.
09:30
09:36
09:53
Jindřichův Hradec
Przerwa w Jindřichův Hradec. Skręt na węźle z 128, a potem skręt w prawo, by wnet zatrzymać się na parkingu przed marketem w SE części brzegu jeziora. Z zapasu czeskich koron, który zostały nam z 2011, udało się zrobić drobne zakupy i kupić po lodzie. Po przerwie znów w drogę. Trasa 34 koło Božejova poprowadzona została ową obwodnicą, omijając kilka miejscowości, na stary szlak powracając tuż przed Pelhřimov.10:04. Zamek w Jindřichův Hradec. Widok spod marketu przy Jáchymovej ku SWW
10:04.
10:05. Stare miasto w Jindřichův Hradec. Po prawej kościół pw. Nanebevzetí Panny Marie. Widok spod marketu przy Jáchymovej ku W
Trasa 34
11:00
11:00
11:00
11:01.
11:01.
11:01
11:01
11:02
11:03
11:34.
11:34.
11:35.
11:35.
11:36.
11:36.
11:41
11:42
11:42
11:42
12:00
12:00
12:00
12:03
12:03
Trasa 37
W miejscowości Ždírec nad Doubravou skręt w trasę 37. Później zjazd do centrum Chrudima,12:23.
12:23.
12:24.
12:24
12:24. Trhová Kamenice. Trasa 37 przy skrzyżowaniu z 343. Widok ku N
12:37.l
12:37.
12:39.
12:40
12:40
12:40
12:40. Trasa 37. Nasavrky. Zjazd z Wyżyny Czeskomorawskiej na Płytę Czeską. Na horyzoncie Góry Orlickie. Widok ku NNE
12:40
12:40
12:42
12:42
12:43
Przez Chrudim i Pardubice
W Chrudim trzy razy jechało się niewielkimi mostkami po W stronie wzgórza, nim udało się przejechać przez samo stare miasto. Z miejscowość tej kurs na wschód, a tam czekała na nas nowa obwodnica. Za miejscowością Mikulovice z niej zjazd, by trasą 324 i 36 przejechać przez Pardubice. Skręt w prawo w środku miejscowości Lázně Bohdaneč. 11 do centrum Hradec Kralove, stare miasto objeżdżając od południa. Wyjazd m.in. Gagarinova na 308. Ta trasa wiodła już do Vrchoviny, gdzie udało się dotrzeć na 14.12:44
12:44
12:45
12:47
12:52
12:52
12:52
12:54
12:54
12:54
12:55
12:55
12:55
12:55
12:59
12:59
12:59. Chrudim. Wjazd na obwodnicę w ramach trasy 37. Widok ku NW
12:59.
Okolice Pardubic i Hradec Kralove
13:12. Pardubice. Skrzyżowanie Hradeckiej i tř. Míru. W centrum budynek Magnum. Widok ku NNE13:12. Pardubice. Skrzyżowanie Hradeckiej i tř. Míru. W centrum budynek centrum handlowego. Widok ku NNW
13:25.
13:25.
13:25.
13:25.
13:26
13:32.
13:33
13:44.
13:46
13:46
13:46
13:47
13:48
14:17. Bohuslavice. Skrzyżowanie trasy 308 i 304. Kościół pw. Mikuláš. Na horyzoncie po prawej Góry Orlickie. Widok ku NE
1422
14:24.
Z Czech do Polski
W Náchod długi korek do granicy. Korzystając z okazji - skręt w boczną drogę, która powiodła przez skraj rynku, a potem 303 docierając do Běloves na kilometr przed granicą. Powrót na główną drogę do granicy gdzie nastąpiło wreszcie przywitanie Polski. W Kudowie-Zdrój problem z parkowaniem (chcąc gdzieś tam coś zjeść). Pętla przez Warszawską i Poznańską, nawrót z JPII prawie na krańcu parku, po czy takie kręcenie nas zniechęciło i po prostu przyszła pora ruszyć w górę. Czekała na nas DW 387 czyli Droga 100 Zakrętów. Dla mnie w drugą stronę, jeśli brać pod uwagę wyjazd sprzed miesiąca.14:29
14:37
14:38. Náchod. Widok na zamek z Tyršovej ku N
14:38.
14:38.
14:38.
14:39
14:39.
14:40
14:45
14:45
14:46
14:46
Droga 100 zakrętów
15:18.
15:19. Karłów. DW 387. Góry Stołowe. Szczeliniec Wielki (949 m n.p.m.). Widok ku N
15:24
15:24. DW 387. Góry Stołowe. Wielki Szalaster. Widok ku SEE
15:24.
15:24
15:52.
15:25
15:25
Cóż. Trasa była fajna. Nie tak męcząca jak na rowerze, ale przez to, że autem, mniej było kontaktu z otoczeniem. Zjazd do Radkowa, przejeżdżając przez rynek do Grunwaldzkiej. Auto zostało w cieniu koło marketu, a my spacerem niżej - do pizzerii. Smacznie. Potem jeszcze zakupy w markecie na dalszą drogę.
Od Wambierzyc
Skręt w DW 388 - w Wambierzycach objechanie domów przy Szpitalnej, po drodze zerkając na wielki zabytkowy kościół. Wyjazd na DK 8, zjeżdżając w Bardo do Kamieńca Ząbkowickiego. Stamtąd do Paczkowa, gdzie auto okrążyło mury od zachodu, przejechało po południowej stornie rynku, a Wojska Polskiego i Mickiewicza wyprowadziło nas na DW 382. Za miastem tankowanie i wjazd na DK 46.16:38.
16:38.
16:41.
16:41.
16:41
16:42.
16:43.
16:43.
16:43.
16:43
16:44.
16:44.
16:48.
16:49.
17:12.
17:12. DK 8. Mikowice. Po lewej Boguszyn. Po prawej Kłodzko. W tle Grzbiet Wschodni Gór Bardzki. Widok ku E
17:13.
17:13.
17:22.
17:23.
17:23.
17:23.
17:23.
17:23.
17:38
17:38.
Okolice Paczkowa
17:54. Paczków. Narutowicza. Brama Kłodzka. Widok ku NE
17:55
17:55
17:56
17:56
17:56
17:56.
18:16.
Okolice Otmuchowa
Jeszcze w Otmuchowie krótka pętla z Nyskiej, Lompy, Żeromskiego (tu nawrót), Kościelna i Mickiewicza. Koło rynku były wątpliwości, czy nam się auto nie uszkodzi. Nysa została ominięta nową obwodnicą. W Opolu skręt na DK 45. W Kluczborku pętla na rondzie, a potem Zamkową. Odtąd jazda wiodła nas zgodnie z przebiegiem krajówki. W radiu ostrzeżenia o zbliżającej się burzy, która nadciągała z Czech. Tak. Pędziła za nami, a w połowie Czech jeszcze dało się ją widzieć, nim kurs nasz zmienił się na "rychło do granicy", dzięki czemu drugą połowę dnia nie wisiała nam za plecami owa groza.18:21.
18:22
18:23.
18:23.
18:23.
18:24.
Jazda o zmroku i nocą od okolic Wielunia
Zmrok zaczął zapadać miedzy Praszką i Wieluniem. W Złoczewie wjazd na S8, gdy było już ciemno. Jazda tą trasą pozwoliła nam zwiększyć prędkość ucieczki w stronę Sieradza, jednak od tego miasta jej przebieg był raczej równoleżnikowy, a burza pędziła na bardziej na północ. W okolicy Łaska dało się widzieć liczne błyski na południu. Nie bardzo chcąc ryzykować spotkanie się z nimi jadąc dalej na wschód, więc tak nastąpił skręt na Łódź, by zwiększyć dystans od chmurnej grozy. Niestety, miasto nie posiadało jeszcze zachodniej obwodnicy, więc trasa wyprowadzała nas na ulice miasta w okolicy Ksawerowa. Trasa nasza omijała centrum miasta Aleją JP II i Włókniarzy. W powietrzu czuć było nadchodzący żywioł. Dłuższa przerwa dopiero w Zgierzu na ulicy Proboszczewice przy Bursztynowej. Krótka analiza radaru sugerowała, że chmura chyba nie pędzi już tak szybko, ale wciąż stanowi duże ryzyko. Dalej DW 702 do Piątku, skręt w DW 703 do Łowicza, po drodze w kiepskim stanie technicznym. Jeszcze tylko DK 92, 50 i 62 i oto udało się dotrzeć do domu, wprost zza czesko-austriackiej granicy. Okazało się też, że burza znacznie zwolniła i rozszalała się bardziej w rejonie Piotrkowa Trybunalskiego, więc nie było tak źle.Rower:
Dane wycieczki:
0.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: min/km,
prędkość maks: min/kmTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)