Zlot w Szklanej Hucie I - Dojazd

Piątek, 17 maja 2019 | dodano: 25.01.2020Kategoria 3-4 Osoby, Podróżerowerowe.info, Samotnie, Wyprawy po Polsce, Z rodziną

Okres tego zlotu, zaprzątał moje myśli na kilku płaszczyznach przez ostatni czas. Dość istotnie. Wpierw zamysłem było, aby dotrzeć rowerem, ale na to ani sił specjalnie nie było, ani pogoda nie nastrajała optymizmem. Byłoby to potwornie umęczone, a że przy okazji było kilka spraw do załatwienia w Trójmieście, to dojazd pociągiem był dla mnie najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Rankiem padało, acz przed wejściem do pociągu, było spokojnie. Chmura została dogoniona w trakcie jazdy i trochę jej było można doświadczyć nad morzem. Przejazd, tradycyjnie, minął mi gdzieś na końcu składu, przy rowerze. Po raz pierwszy, tak daleko w nowym ciuchu i bez większych zmartwień, a ze sporą dawką pewności siebie oraz spokojnej radości.

Po przyjechaniu do Gdyni Głównej, trzeba było z trudem przedostać się na poziom ulic, co oznaczało sporo schodów. Następnie kurs ku S, by zrobić sobie około 3 godziną przerwę w galerii handlowej, co upłynęło mi na przejściu i poznaniu tego obiektu, oraz na zrobieniu niezbędnych dla mnie zakupów. W międzyczasie praktycznie skończyła się pogoda deszczowa, została tylko psia. Powolny powrót na dworzec, skąd SKM kurs do Wejherowa. Tam schodów było mniej, ale przejście podziemne pełne kałuż i naniesionego błota. Stamtąd jazda Kwiatową, Zachodnią, Transportową do Sobieskiego. Przerwa na przebranie w przy rondzie Pruszkowskiego. Dalej do i wzdłuż krajówki, skręcając potem w Tartaczną z tragiczną nawierzchnią. Na Szkolnej już asfalt. W centrum Bolszewa udało mi się dostrzec dwie osoby jadące na zlot. Udało mi się ich dogonić i odtąd jechaliśmy razem.

13:57. Wejherowo. Dworzec PKP. Widok ku NEE

13:59. Wejherowo. Budowa tunelu ul. Kwiatowej pod linią kolejową 202 łączącą Gdańsk i Stargard. Widok ku NWW

14:03. Wejherowo. Ul. Jana III Sobieskiego. Jeden z budynków Batalionu Dowodzenia Marynarki Wojennej im. Pułkownika Kazimierza Pruszkowskiego. Widok ku S

14:28. Bolszewo. Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Widok ku SSW

14:29. Bolszewo. Ul. Zamostna. Widok ku N

14:32. Bolszewo. Ul. Zamostna. Widok ku NW

14:36. Las między Bolszewem i Paradyżem. Widok ku NW

14:38. Paradyż. Widok ku NW

Na skraju lasu przerwa przystankowa przed Zamostnem. W Rybnie podjazdy. Na ostatni z nich już mi trzeba było pieszo, z dużą zadyszką, wysokim tętnem i potrzebą na chwilę odpoczynku. W Strzebielinku uwagę przykuło więzienie, co spowodowało, że trzeba było gonić resztę, a co udało się dopiero w Gniewinie, podczas przerwy na ichnie zakupy, czego mi już nie trzeba było robić. Z miejscowości tej jechało się fajną trasą do Bychowa, jednak przez około połowę, wiodła gruntem, acz przyjemnym dla oka. Do Lubiewka droga zablokowana i odgrodzona z powodu jakiegoś remontu lub uszkodzenia mostku. Sama trasa bardziej terenowa, na samym początku z kocimi łbami. Trochę się rozpogodziło, ale było chłodno. Drobny nawrót i kurs do Prusewa, skąd Leśną (i fragmentem przez łąkę) do Białogóry. Z niej wyjechaliśmy Lubiatowską, by przejechać do bazy w środku lasu. Na ostatnie 1,5 pojechaliśmy różnymi drogami, ale dojechało się w tym samym czasie. Na miejscu osób nie tak znowu wiele, a wieczorem ognisko, którego początek miał miejsce pod dachem, rozpalając je na przenośnym dnie spod prysznica. Powoli dojeżdżało coraz więcej osób, ale ostatnich nie udało mi się zobaczyć, bo zmęczenie i senność zapędziły mnie do śpiwora.

14:52. Zamostne. Opuszczony cmentarz ewangelicki. Widok ku SSE

14:52. Zamostne. Opuszczony cmentarz ewangelicki. Widok ku SE

14:53. Zamostne. Opuszczony cmentarz ewangelicki. Widok ku SSE

14:54. Zamostne SE w pobliżu opuszczonego cmentarza ewangelickiego. Widok ku NNW

15:11. Kniewo. W tle wzniesienia. za którymi znajduje się Rybno. Widok ku N

18:18. Rybno S. Rondo Stulecia Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Widok ku NW

18:18. Rybno S. Rondo Stulecia Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Widok ku NNW

15:21. Rybno. Specyficzne malowidło naścienne.

15:24. Rondo łączące Sportową (w lewo), Lipową (w prawo) i Długą (za plecami). Widok ku NW

15:25. Rybno NW. Ul. Sportowa. Widok ku W

15:29. Podjazd z Rybna w stronę Strzebielinka. Widok ku NW

15:32. Widok z podjazdu między Rybnem i Strzebielinkiem ku E. W tle wzniesienia porastane przez Puszczę Darżlubską

15:37.Dawny obóz internowania w Strzebielinku. Widok ku W

15:37. Dawny obóz internowania w Strzebielinku. Widok ku W

15:40. Kolkowo S.Tablica informacyjna. Widok ku SWW

15:40. Kolkowo S. "Przechodniu w Kolkowie-Wybudowanie podczas marszu śmierci zginęło około 1300 więźniarek obozu koncentracyjnego Stuthoff Uczcij pamięć ofiar". Widok ku SWW

15:40. Kolkowo. Miejsce pamięci ofiar KL Stutthof. Widok ku SWW

15:43. Kolkowo. Dojazd do ronda im. Kazimierza Górskiego. Po prawej Zbiornik Czymanowo. Widok ku N

15:44. Zjazd do Gniewina. W centrum kadru jeden ze stolemów. Widok ku NWW

15:45. Zjazd do Gniewina. Widok ku W

16:04. Gniewino. Kościół pw. św. Józefa Robotnika z XIX w. Widok ku SWW

16:04 Gniwino. Po lewej cmentarz.Widok ku W.

16:04. Gniewino. Urząd Gminy. Widok ku N

16:04. Gniewino. Skrzyżowanie ul. Pomorskiej i ul. Zwycięstwa, na zachód od UG.Widok ku W

16:05. Gniewino. W centrum remiza strażacka OSP. Widok ku W

16:05. Gniewino. "Poległym za wyzwolenie ziemi gniewińskiej mieszkańcy". Widok ku NE

16:05. Gniewino. Tablica informacyjna.

16:05. Gniewino. Tablica informacyjna. Widok ku NNW

16:13. Droga z Gniewina do Bychowa. Widok ku NW

16:15. Droga z Gniewina do Bychowa. Widok ku NW

16:20. Droga z Gniewina do Bychowa. Widok ku NW

16:23. Bychowo. Po lewej kościół pw. Matki Boskiej Częstochowskiej. Widok ku W

16:25. Bychowo. Droga do Starbienina z uszkodzonym mostem na Bychawskiej Strudze. Widok ku W

16:29. Bychowo. Widok ku SW

16:33. Bychówko. Widok ku NNW

16:38. Droga z Bychowa do Prusewa. Widok ku N

16:40. Prusewo. W tle dwór z XIX w. Widok ku NNW

16:41. Prusewo. Mury dworu z XIX w. Widok ku NNW

16:44. Z Prusewa do Wierzchucina. Widok ku N.

16:46. Wierzchucino. Prusewska 5. Widok ku E

16:47. Wierzchucino. Ul. Świętej Rozalii. Widok ku E

16:53. Wierzchucino. Widok ku NW

16:53. Wierzchucino. W centrum kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa i św. Rozalii z Palermo. Widok z ul.Leśnej ku SE.

Wybudowania Wierzchucińskie. Widok ku SE

19:21. Kierunkowskaz. Widok ku NNW

19:21. Nocleg części zlotowiczów pod dachem. Widok ku SW

19:22. Nocleg części zlotowiczów. Widok ku NNE

19:22. W centrum, nieco z lewej, miejsce otoczone kłodami, gdzie później przeniesiono ognisko. Widok ku NW

19:22. Pierwsze miejsce ogniska, po jakimś czasie przeniesione na teren łąki. Widok ku S

20:12. Jeden z rowerów. Widok ku SE

22:03. Ognisko. Widok ku SSE

22:13. Rowery parkujące wewnątrz noclegowni. Widok ku W

22:14. Rowery parkujące wewnątrz noclegowni. Widok ku E
Rower:Czarny Dane wycieczki: 47.31 km (0.00 km teren), czas: 03:03 h, avg:15.51 km/h, prędkość maks: 42.90 km/h

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iemja