- Kategorie:
- >10 osób.67
- >200.48
- >300.13
- >400.1
- 2 Osoby.315
- 2007 Gdynia.5
- 2007 Pielgrzymka do Wilna.13
- 2007 Powiśle Puławskie.3
- 2008 Kraków.1
- 2008 Kraków 360.2
- 2008 Mazowieckie S.3
- 2008 Mazowsze W.2
- 2008 Murzynowo.3
- 2008 Suwalszczyzna.6
- 2008 Świętokrzyskie.6
- 2008 Świętokrzyskie 2.7
- 2008 Toruń.1
- 2009 Bieszczady.6
- 2009 Mazowsze NW.1
- 2009 Mazury.7
- 2009 Murzynowo.5
- 2009 Podlasie.3
- 2009 Skandynawia.40
- 2009 Tallin, Helsinki, Sztokholm.1
- 2009 Trójmiasto.4
- 2010 Pieniny.6
- 2010 Pińczów.23
- 2010 Podlasie.5
- 2010 Siedlecczyzna N.5
- 2010 Środek Polski.2
- 2010 Świętokrzyskie.5
- 2010 Wyżyna Małopolska W.2
- 2011 Kotlina Żywiecka.4
- 2011 Lubelskie W.4
- 2011 Lubuskie E.4
- 2011 Mazowsze SE.2
- 2011 Powiśle Gdańskie.4
- 2011 Wielkopolska E.4
- 2011 Włochy.39
- 2012 Bawaria.13
- 2012 Brevet Mazurski.3
- 2012 Kujawy, Pałuki, Krajna.4
- 2012 Małopolska.9
- 2012 Maraton BB.4
- 2012 Południowopolskie.10
- 2012 Pomorze Nadwiślańskie.5
- 2012 Prusy Górne.3
- 2012 Siedlecczyzna S.3
- 2012 Śląsk.3
- 2013 Gąsocin.2
- 2013 Górny Śląsk.3
- 2013 Mazury.4
- 2013 Pogórze Beskidzkie.9
- 2013 Pomorze.14
- 2013 Samoklęski.9
- 2013 Wielkopolska S.5
- 2014 Dolny Śląsk.7
- 2014 Gdynia.5
- 2014 Mazowsze NE.3
- 2014 Podlasie.5
- 2014 Pojezierze Pomorskie.9
- 2014 Wielkopolska.12
- 2014 Wyżyny Polskie W.7
- 2014 Ziemia Lubelska W.2
- 2015 Beskid Wyspowy.5
- 2015 Lubuskie.4
- 2015 Polesie.9
- 2015 Pomezania.2
- 2015 Roztocze.3
- 2015 Siedlecczyzna N.2
- 2015 Wyżyny Polskie W.6
- 2015 Zamojszczyzna.4
- 2015 Ziemia Dobrzyńska.1
- 2016 Beskidy.7
- 2016 Dolny Śląsk.7
- 2016 Górny Śląsk.11
- 2016 Podkarpacie.4
- 2016 Pomorze Nadwiślańskie.3
- 2016 Roztocze.1
- 2016 Warmia.2
- 2017 Alpy.6
- 2017 Dolny Śląsk.9
- 2017 Łódzkie S.4
- 2017 Łódzkie W.3
- 2017 Mazowieckie S, Kraków.4
- 2017 Świętokrzyskie.2
- 2017 Żuławy.6
- 2018 Radom.2
- 2024 Płaskowyż Kolbuszowski.6
- 3-4 Osoby.66
- 5-10 Osób.35
- Gminy.319
- LSTR.122
- Maratony.17
- Nocne.33
- Podróżerowerowe.info.32
- Pół nocne.220
- Samotnie.815
- Seniūnija.5
- Warszawa.129
- Wyprawki w regionie.157
- Wyprawy po Polsce.380
- Z Kasią.334
- Z Księgowym.95
- Z rodziną.183
- Zwykłe przejażdżki.520
Wpisy archiwalne w kategorii
Zwykłe przejażdżki
Dystans całkowity: | 9427.93 km (w terenie 2058.85 km; 21.84%) |
Czas w ruchu: | 646:32 |
Średnia prędkość: | 14.43 km/h |
Maksymalna prędkość: | 60.60 km/h |
Suma podjazdów: | 850 m |
Suma kalorii: | 16792 kcal |
Liczba aktywności: | 516 |
Średnio na aktywność: | 18.27 km i 1h 15m |
Więcej statystyk |
Krótki zimny
Wtorek, 27 listopada 2018 | dodano: 31.01.2019Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Krótki wyjazd. Wpierw na wprost, przez "krzyżówki", które 11 listopada mają kolejny powód posiadania tej lokalnej nazwy - postawiono przy nim krzyż. Za sklepem, a przed długim budynkiem ponad innymi, skręt w parowe, którą w dzieciństwie zdarzało się zjeżdżać. Wyjście na polną drogę przy bramie, która jeszcze nie miała pełnego ogrodzenia. Z DW 565 zjazd na Borek, po krótkim podjeździe. Tam dalszy etap prac budowlanych, położono już kilka warstwa ścian. Po przejechaniu przysiółka, znów DW 565 a z niej jazda ku N, by skręcić ku E - w drogę, która należała do jednej z pierwszych, jakie były przez mnie poznawane jako "nowe" w okresie gimnazjum. Dłuższa jazda po wysoczyźnie skończyła się w parowie, sprowadzającej mnie do Miączyna w pobliżu dworku, skąd nastąpił rychły koniec. Wiał spory, mroźny wiatr z NW.
14:21. Wychódźc. W tle krzyżówki. Widok ku SWW
14:21. Wychódźc. Krzyż postawiony przy krzyżówkach w 100lecie niepodległości . Widok ku NNE
14:22. Wychódźc. Niewielka parowa, którą raczej nie zdarzało się zjeżdżać w dzieciństwie. Widok ku NNW
14:29. Wychódźc przy drodze do Borka. Budowa hydroforni. Widok ku SE
14:30. Wychódźc przy drodze do Borka. Budowa hydroforni. Widok ku SEE
14:38. Chociszewo SE. S Droga między DW 565 i Miączynem. Widok ku E
14:41. Chociszewo SE. S Droga między DW 565 i Miączynem (zagajniki i zabudowania w tle). Po prawej NE pola Wychódźca. Widok ku E
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
7.96 km (4.00 km teren), czas: 00:31 h, avg:15.41 km/h,
prędkość maks: 36.42 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Z Łodzi autem
Środa, 21 listopada 2018 | dodano: 08.12.2022Kategoria 3-4 Osoby, Pół nocne, Wyprawy po Polsce, Zwykłe przejażdżki, Z rodziną
Zamek w Rawie Mazowieckiej. Widok ku NW
Zamek w Rawie Mazowieckiej. Widok ku SEE
Zamek w Rawie Mazowieckiej. Widok ku SSE
Zamek w Rawie Mazowieckiej. Widok ku NW
Rower:
Dane wycieczki:
0.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: min/km,
prędkość maks: min/kmTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Pierwszy mróz
Sobota, 17 listopada 2018 | dodano: 17.11.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Tej nocy temperatura spadła do ok. -3 stopni. Rano otoczenie trochę się ubarwiło bielą. Start o 10, gdy już było lepiej, choć powietrze typowo zimowe, ostre. Przynajmniej dużo słońca. Trasa nad Wisłą ta sama w obie strony, a różnica w Czerwińsku. Tam wzdłuż Wisły do Kościuszki (ok. godzinna przerwa), a z powrotem Cmentarną i Polną na Pragę. Z rana wadziło kilka psów na drodze.
10:40. Wychódźc. Krzyż postawiony w 100lecie niepodległości. Widok ku N
10:46. Wilkówiec E. Przydrożne drzewa po W stronie rowu cieku z Chociszewa, który w tym miejscu płynie zwykle tylko podczas roztopów. Widok ku W
10:50. Wilkówiec SW. Wjazd do lasu granicznego. Po prawej ambona przy krańcu krótkiej, ale szerokiej i stromej, podwójnej parowy, stojąca tu już od wielu lat. Po lewej obszar, który w trakcie powodzi 2010, częściowo znalazł się pod wodą. Widok ku W
10:52. Wilkówiec SW. Centralny odcinek przejazdu przez las graniczny. Za zakrętem w lewo zwykle znajduje się nieco bardziej wilgotne, czasem błotniste obniżenie drogi, które przez które przez pewien czas prowadziły dwa, alternatywne krótkie odcinki, tworząc kształtem owal/romb. Widok ku E
10:53. Zdziarka SE. Kilka domów letniskowych nad i pod stokami Wysoczyzny Płońskiej. Oprócz widocznych, część skryta jest wśród drzew po prawej, a za plecami po lewej znajduje się, od lat zaniedbany, wciąż w dobrym stanie budynek. Widok ku W
10:53. Zdziarka SE. Droga biegnąca od lasu granicznego między dwoma wyjazdami z doliny (stromym ze Zdziarki SE do E przy dużym krzyżu, oraz granicznym z Wilkówcem, poprowadzonym przez parowę z wyjazdem w pobliżu kapliczki na drzewie). Od 2014 wykorzystywana przeze mnie na tej trasie w zastępstwie po nieco zdziczałej drodze, po S stronie tutejszych łąk. Odcinek ten praktycznie nie był przez mnie wcześniej przejeżdżany, gdyż kończył się czyimś domem (jedynym stale zamieszkanym przy tym odcinku, a przez którego podwórko onegdaj przebiegała trasa, oznaczona na starych mapach i wg istniejących w katastrze działek). Widok ku SWW
11:06. Czerwińsk. Kładka nad ujściowym odcinku Boguszynki. Widok ku W
11:06. Czerwińsk. Ujście Boguszynki do Wisły. Widok ku S
11:12. Czerwińsk. Ściana dawnej synagogi przy W krańcu Jadwigi. Widok ku E
12:44. Czerwińsk. Ul. Kościuszki 7. Jeden z popadających w ruinę dawnych domów. Widok ku NNE
13:06. Wilkówiec SW. Centralny odcinek przejazdu przez las graniczny, tuż za, zwykle nieco bardziej wilgotnym, czasem błotnistym, obniżeniem drogi. Widok ku NEE
13:06. Wilkówiec SW. Centralny odcinek przejazdu przez las graniczny, tuż za zwykle nieco bardziej wilgotnym, czasem błotnistym obniżeniem drogi. Widok ku E
13:07. Wilkówiec SW. Końcowy ku E, odcinek przejazdu przez las graniczny. Widok ku SEE
13:07. Wilkówiec SW. Wyjazd z lasu granicznego. Widok ku SEE
13:11. Wilkówiec S. W centrum ledwie dostrzegalna kapliczka w centrum wsi. Widok ku SEE
13:15. Wychódźc W (nr 41 i w tle 42). Po lewej podwójny podjazd na wysoczyznę. Widok ku NEE
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
17.10 km (13.00 km teren), czas: 01:15 h, avg:13.68 km/h,
prędkość maks: 32.09 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 149 (kcal)
Trawers pobliskiej żwirowni
Wtorek, 13 listopada 2018 | dodano: 13.11.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Wpierw asfaltem do zagajnika przy zakręcie. Jazda przez Borek, mijając pierwszy etap budowy nowej hydroforni, Standardowy przejazd na teren Chociszewa i jak poprzednio, drogą w stronę lasu, następnie jadąc tą, która została wzmocniona kruszywem. Odcinek przy stacji był w trakcie wzmacniania betonowymi płytami. Potem skręt na Dp do Komsina, jadąc od niedawna nowym asfaltem. Gdy zaczęła się główna część zabudowań tej wsi, skręt na polną, ledwo widoczną, jakby w miedzy poprowadzoną drogą, która istniała przed wojną. Wyjazd na drogę do DK62 przez Sielec.
08:47. Wychódźc. Przysiółek nad Wisłą o poranku. Widok ku SSE
08:48. Wychódźc. Przysiółek nad Wisłą o poranku. Widok ku SSE
08:49. Wychódźc. Przysiółek nad Wisłą o poranku. Widok ku SE
08:50. Wychódźc. Przysiółek nad Wisłą o poranku. Widok ku SE
08:51. Wychódźc. Krzyżówki o poranku. Widok ku NNE
08:51. Wychódźc. Krzyż postawiony w 100lecie niepodległości z inicjatywy mieszkańców. Po lewej widoczna starsza kapliczka. Widok ku NE
08:51. Krzyż postawiony w 100lecie niepodległości z inicjatywy mieszkańców. Widok ku NE
08:52. Wychódźc. Krzyżówki o poranku. Widok ku SE
08:53. Wychódźc. Przysiółek nad Wisłą o poranku. Widok ku SE
12:58. Wychódźc. Krzyż postawiony w 100lecie niepodległości. Widok ku NNW
12:58. Wychódźc. Początek podjazdu DW 565. Widok ku NNW
13:11. Chociszewo S. Kapliczka przy skrzyżowaniu: na wprost Borek i DW 565; w lewo do centrum wsi; za plecami do Wilkówca lub stacji paliw. Widok ku SEE
13:11. Chociszewo S. Kapliczka przy skrzyżowaniu: na wprost Borek i DW 565; w lewo do centrum wsi; za plecami do Wilkówca lub stacji paliw. Widok ku E
13:11. Chociszewo S. Skrzyżowanie: na wprost do centrum wsi; w lewo do Wilkówca lub stacji paliw; w prawo Borek i DW 565. Widok ku N
13:14. Chociszewo SW. Za lasem znajdują się tereny Zarębina. Wzdłuż lewej, E krawędzi biegnie polna droga, z trudem przejezdna dla aut. Widok ku SE
13:16. Chociszewo. Niedawno wzmocniony kruszywem odcinek drogi. Po lewej stacja paliw. Widok ku N
13:17. Chociszewo. Ten odcinek, przy samej stacji, nie był wzmacniany. Zrobiono to tego dnia, wykorzystując betonowe płyty, aby przystosować ją do ruchu tirów, wjeżdżających na stację. Widok ku NNE
13:19. Chociszewo NW. Droga z DK 62 do Wilkowuj. Przy okazji kładzenia nowej nawierzchni, poprawiono również starą, przedtem dochodzącą tylko do kolejnego skrzyżowania. Widok ku NW
13:19. Chociszewo. Po prawej droga do Kolonii Wilkowuje, pagórków komsińskich, a dalej DW 570 i Radzikowa. Po lewej droga powiatowa do Komsina (z możliwością skrętu do Sielca), która została wyasfaltowana jesienią 2018. Widok ku NW
13:20. Chociszewo 31. Chatka u kresu żywota. Widok ku SWW
13:20. Chociszewo 31. Chatka u kresu żywota. Widok ku SSW
13:21. Granica między Chociszewem i Wilkowujami. Nowa nawierzchnia drogi powiatowej. Widok ku NWW
13:22. Wilkowuje 39 w pobliżu E granicy z Chociszewem. Widok ku NNW
13:26. Wilkowuje W. Kapliczka "Boże błogosław nam 1938 r.". Widok ku SEE
13:27. Komsin E w pobliżu granicy wsi (za plecami, przy skrzyżowaniach). Nowa nawierzchnia. Widok ku NNW
13:29. Komsin. Kontynuacja przedwojennej droga łączącej Sielec i Komsin E. Tu - odcinek prowadzący przez komsińskie pagórki morenowe. Widok ku N.
13:29. Komsin. Przedwojenna droga łącząca Sielec i Komsin E, prowadząc dalej przez komsińskie pagórki. Po lewej stronie, przy S krańcu tego odcinka, stał wiatrak. Widok ku S
13:39. Sielec. Droga między DK 62 i Wilkowujami. Kapliczka po N stronie Boguszynki, na E od stawów dawnego dworku. Po jej lewej stronie przed wojną znajdowało się domostwo, a po prawej biegła dróżka do dworu, omijająca pierwszy staw od N. Widok ku W
13:39. Sielec. Droga między DK 62 i Wilkowujami. Kapliczka po N stronie Boguszynki, na E od stawów dawnego dworku. Widok ku W
13:44. Czerwińsk. Nowa nawierzchnia na Sieleckiej. Widok ku SW
13:44. Czerwińsk. Nowa nawierzchnia na Sieleckiej. Widok ku SW
13:49. Czerwińsk. Kapliczka przy zbiegu Dunina, Sieleckiej i Świętokrzyskiej. Widok ku N
Czerwińsk. Budowa chodnika między Świętokrzyską (stanowiąc jej przedłużenie) i Jagiełły. Do tej pory była tam zwykła, wydeptana ścieżka. Widok ku NW
Czerwińsk. Budowa chodnika między Świętokrzyską (stanowiąc jej przedłużenie) i Jagiełły. Widok ku NW
13:50. Czerwińsk. Kapliczka przy zbiegu Dunina, Sieleckiej i Świętokrzyskiej. Widok ku NNE
14:15. Zdziarka. Główna droga łącząca górną i dolną część wsi. Dolny odcinek w pobliżu stadniny. Widok ku NNE
14:17. Zdziarka przy głównej drodze łączącej górną i dolną część wsi, w jej górnym odcinku. Tak jakby studnia po E stronie drogi. Widok ku E
14:18. Zdziarka. Główna droga łącząca górną i dolną część wsi, w jej górnym odcinku. Widok ku NNE
14:19. Zdziarka 42. Główna droga łącząca górną i dolną część wsi, w jej górnym odcinku. Widok ku E
14:29. Zdziarka NE. Budowa budynku socjalnego. Widok ku SEE
14:37. Wilkówiec NE. Zjazd w parowę wyżłobioną przez wody cieku z Chociszewa. Po drugiej stronie, po lewej stronie zdjęcia znajduje się obszar Borka. W centrum zagajnik na NE zboczu żwirowni. Po prawej zagajnik na jej S zboczu. Widok ku E
14:40. N skraj opuszczonej żwirowni. Podmokłe obniżenie terenu, w którym gromadzi się woda cieku z Chociszewa. Poniżej zdjęcia znajduje się spora ilość, różnej wielkości, nierównomiernie rozmieszonych kamieni, wzmacniających ścieżkę, poprzez które woda przelewa się przy większym stanie wody, przeważnie w okresie roztopów wiosennych. Widok ku NW
14:40. N skraj opuszczonej żwirowni. Koryto (za wierzbą skręcające ku S) cieku z Chociszewa, które przy większym stanie wody przelewa się przez biegnącą niemal w poprzek ścieżkę. Widoczne kamienie nieznacznie wzmacniają to wrażliwe miejsce. Widok ku SW
14:43. Opuszczona żwirownia. Wciąż zachowana bramka do E części wyrobiska. Widok ku N
14:46.Opuszczona żwirownia. Zbocze NE, za którym - na wprost - znajduje się zabudowana część Borka. Widok ku N
14:47. Opuszczona żwirownia. Zbocze NE, za którym - na wprost - znajduje się zabudowana część Borka. Widok ku N
14:49. Opuszczona żwirownia. Stopniowe wciąganie roweru po NE zboczu. Widok ku S
14:51. Opuszczona żwirownia. Końcowy odcinek podejścia. Widok ku SSE
14:51. Opuszczona żwirownia. Końcowy odcinek podejścia. Widok ku NE
14:54. Opuszczona żwirownia. Profil w górnej partii zbocza. Widok ku N
14:56. Opuszczona żwirownia na zboczu od strony Borka. Widok ku SSW
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
22.94 km (15.00 km teren), czas: 01:35 h, avg:14.49 km/h,
prędkość maks: 35.36 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 234 (kcal)
Obwodnica Radomia II - Powrót z Warszawy
Czwartek, 11 października 2018 | dodano: 09.11.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki, Warszawa, 2018 Radom
2018.10.10 - 11 Obwodnica Radomia - cała trasa
Bilet ze stacji Radom do Warszawy Centralnej kupiony o 5:26. Planowy przejazd między 6:07 a 8:00. W pociągu nie dało rady powstrzymać senności. Udało mi się dotrwać do kontroli biletów, obudzić się zaś, na trochę przed Dworcem Zachodnim, wtedy to dopiero ściągając rower z wieszaka. Mocna drzemka uzupełniła mój niedobór snu (przed startem na ten wyjazd były go ok.4 h) o kolejną godzinę. Wysiadka na Centralnym. Spacer pod Złote Tarasy, przejazd po S stronie PKiN, po raz pierwszy od lat przejeżdżając brukiem Złotej pod Marszałkowską. Dalej W stroną placu Powstańców Warszawy, krótki Dowcip, Traugutta pod wydział, podjeżdżając przy tym po niedostępnym przez lata, kawałkiem terenu przed wyremontowanym budynkiem WNPiSM.
09:01. Warszawa Centralna. Stan licznika z "wczorajszego" etapu
W drugą stronę chodnikiem Królewskiej, przy Marszałkowskiej zmiana strony, przy mennicy zjazd na asfalt. Na krańcu Siedmiogrodzkiej na wprost do Płockiej. Skręt przy parkanie odgradzającym budowę metra, po czym przejazd przez parking przed 17. Przy 87 na drugą stronę Wolskiej i dalej Sokołowską. Skręt w pierwszy mały pasaż 9, kontynuując jazdę po drugiej stornie budynku. Tu metro nadal odgrodzone, ale widać postęp prac nad PKP Młynów (Koło). Z trasy przy placu budowy na Górczewskiej, skręt w Ulrychowską. Przy 122B było otwarte przejście w ogrodzeniu, które mnie skusiło. Prowadziło na drogę dookoła Woli Park. Z niej w gruntową wydeptankę ku NW, która przecinała tereny ogródków działkowych. Skręt do Dywizjonu 303, przejeżdżając ponad S8.
09:27. Słynne schody na placu Piłsudskiego. Widok ku N
09:32. Wjazd na Plac Grzybowski. Po lewej kościół pw. Wszystkich Świętych. W centrum kamienica Józefa Brenkina. Ponad nią Cosmopolitan, na lewo Warszawskie Centrum Finansowe, a ponad kościołem widoczny Intercontinental. Widok ku SSW
09:33. Grzybowska. Z prawej Q22, w centrum Spectrum Tower i Rondo ONZ 1. Z lewej WCF. Widok ku S
09:35. Aleje JPII. Z prawej Westin Warsaw. Za nim Deloitte House i Atrium 1. Po przerwie Ilmet Tower za Rondem ONZ . Widok ku S
09:37. Grzybowska 46. Widok ku W
09:42. Grzybowska 81 i 85. Po prawej stronie trwały prace budowlane w miejscu, gdzie do tej pory znajdował się m.in pierwszy odwiedzony przez mnie bar wietnamski, do którego zdarzyło mi się zawitać w czasie licealnej wycieczki do Muzeum Powstania Warszawskiego, jednak wtedy nie próbując się zapoznać z tego typu przysmakami, które później nie raz wspierały mnie w trakcie wyjazdów. Widok ku W
09:46. Płocka przed wjazdem na Wolską. Za parkanem budowa stacji metra. Widok ku NNW
09:47. Płocka przed wjazdem na Wolską. Budowa stacji metra. Widok ku NNE
09:48. Teren boiska skryty za Wolską 69. Widoczna kopuła gazowni. Widok ku SSE
09:53. Pasaż Sokołowskiej 9. Widok ku W
09:56. Górczewska. Budowa stacji metra "Młynów". W tle Warsaw Trade Tower Chłodna 51. Widok ku SEE
09:56. Warszawa Młynów vel (do niedawna) Koło w trakcie przystosowywania do pełnienia funkcji stacji przesiadkowej. Widok ku NE
10:03. Górczewska. Budowa stacji metra Księcia Janusza. Widok ku S
Po drugiej stronie do Orlich Gniazd. Tu pamięć mnie lekko zawiodła. Pewnym jest jazda wzdłuż targowiska równoległego do Lencewicza. Co pomiędzy to tylko moje luźne gdybanie, wymagające przypomnienia sobie tego etapu na żywo. Przy Wrocławskiej skręt na przeciwległą stronę, kontynuując jazdę asfaltową ścieżką. Z Conrada dość prosta jazda wzdłuż bloków, po alejach równoległych do Dąbrowskiej. Dalej wzdłuż ogrodzenia po mojej lewej, zmierzając ku NWW. Ponownie Conrada. Za Kwitnącą wjazd jeszcze raz na alejki za blokami, lecz problem z wyjazdem na Bogusławskiego. Dopiero wtedy mi się przypomniało gdzie jestem. I o dziwo, park (ECO Skwerek) został przedzielony parkanem, który odgradzał dojazd do budowy przedszkola. Gdy udało mi się wyjechać na Bogusławskiego, skręt w boczną dróżkę po E stronie La Cascade. Wydeptanką do Wólczyńskiej. Cała ślepa Tytułowa. Przy Wólczyńskiej koło przystanku dłuższa przerwa z posiłkiem i prawie drzemaniem na siedząco. Stamtąd w gruntową ścieżkę w stronę cmentarza, by dalej dotrzeć na Trenów. Tu kolejna krótka przerwa.
10:23. Ścieżka rowerowa przy ul. Powstańców Sląskich i ul. Millera (z lewej). Widok ku NE
11:50. Wólka Węglowa. Trenów, prowadząca do Łomianek. Widok ku N
W Łomiankach Partyzantów, Akacjowa, Pionierów, Konwaliowa, Grzybowa, Długa. Na krańcu zachodniej krótka przerwa, prawie drzemiąc. Z Sierakowskiej w Warszawską, a dalej wzdłuż DK 7. Krótkie odbicie w Sadowej, ale to nie był ten wjazd, który mi chodził po głowie. Nawrót. Właściwym był ostatni, prowadzący do Pieńkowa. W Czosnowie objazd Rolniczą. Dłuższa przerwa na ostatnim przystanku wraz z wahaniem, czy może spróbować jeszcze pojechać przez Dębinę, ale już brakło sił na takie wycieczki. Przy węźle w Kazuniu próba jazdy po nowej ścieżce. Asfalt fajny. Postawiono też jakieś barierki. Zjazd był nieukończony, więc zaraz potem kontynuacja szosą. W Modlinie właśnie kładziono asfalt w pobliżu Kasyna. Skręt na Gałachy i centrum Zakroczymia. Koniec w Karczmie. Na koniec obfite zakupy, bo ten wyjazd uaktywnił gastrofazę.
12:01. Łomianki. Rondo Wiślanej (wprost) i Zachodniej (w poprzek). Widok ku N
13:30. Kazuń Nowy między zjazdami na S7. Ukończony odcinek ścieżki rowerowej między Czosnowem i NDM
13:48. Modlin. Skończony odcinek ścieżki rowerowej przy Ledóchowskiego w okolicy terenu wojskowego. Widok ku NW
13:50. Modlin. Asfaltowanie ścieżki rowerowej przy Ledóchowskiego w okolicy Kasyna. Widok ku W
14:13. Zakroczym. Stara kuźnia w pobliżu głównego skrzyżowania z DK 62, która zakończyła działalność wraz z właścicielem, który zginął w wyniku wybuchu, ponoć zajmując się jakimś powojennym niewypałem. Widok ku NW
14:31. Zakroczym. DK 62. Świta premiera Morawieckiego zmierzająca do Czerwińska. Widok ku NW
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
58.33 km (2.00 km teren), czas: 03:47 h, avg:15.42 km/h,
prędkość maks: 38.24 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 615 (kcal)
Lasy w okolicy Sobanic i Nieborzyna
Niedziela, 7 października 2018 | dodano: 07.10.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Chyba ostatni w miarę ciepły i słoneczny wyjazd tego roku. Początkowo ku W, ale skusił mnie podjazd ku polom, który okazał się kończyć przy zagajniku na zakręcie.. Dróżka ta do jazdy rowerem niezbyt się nadawała. DW 565, zjazd na boczny, gruntowy wjazd do centrum Chociszewa, z zerknięciem na boczna drogę do gospodarstwa na uboczu wsi. Potem szutrówką do Radzikowa Scalonego. Jeden, główny odcinek drogi przez wieś ma zostać wyasfaltowany. Po drugiej stronie DW 570 kolejny przejazd do lasu. Tym razem podmokły teren był jeszcze bardziej mokry i błotnisty. Tegodniowa trasa obiegała zagajnik od S. W pobliskim lesie (druga wizyta od tej strony) piesze podejście, wykorzystując prawie równoległą, zarośniętą dróżkę. Gdy była okazja, skręt do skrzyżowania już poznanego. Krótki przejazd ku N i skręt w odnogę po lewej. Wnet okazało się, że nie jest przejezdna. Trochę zwalonego drzewa, trochę krzaków, które ją zarosły. Potem spacer przez pole i polną drogą do asfaltu.
14:53. Wychódźc 55. Opuszczony dom. Widok ku NNE
14:55. Droga przy opuszczonym domu wyprowadziła mnie na wysoczyznę, Jej przedłużenie powinno się ciągnąć wzdłuż nieużytku po prawej, ale wygodniej było skręcić na widoczną dróżkę przy miedzy. Na horyzoncie zagajnik na zakręcie. Widok ku NNW
15:00. Zagajnik na zakręcie. Widok ku NNW
15:07. Zagajnik nad strumykiem chociszewskim. W tle, w centrum Chociszewa. Widok ku NW
15:11. Chociszewo. Dawny budynek GS, gdzie przyjmowano mleko w PRL. Aktualnie dom mieszkalny, ogrodzony od niedawna. Widok ku E
15:12. Chociszewo. Po prawej szkoła. Widok ku N
15:15. NW kraniec Chociszewa. Ostatnie prace nad modernizacją DP do Komsina. Widok ku W
15:33. Radzikowo Scalone. Droga tuż przed rozpoczęciem modernizacji. Widok ku E
15:39. Radzikowo Scalone w pobliżu granicy z Boguszynem i Boguszynem Nowym. E skraj bardzo podmokłego zagajnika. Widok ku N
15:39. Radzikowo Scalone w pobliżu granicy z Boguszynem Starym i Boguszynem Nowym. S skraj bardzo podmokłego zagajnika. Widok ku N.
15:45. Droga przez pagórek graniczny między Boguszynami i Radzikowem, w pobliżu rozjazdu leśnego. Widok ku SE
15:55. Stary Boguszyn. Pagórek graniczny. Widok ku E
15:55.Stary Boguzyn. Polna droga w pobliżu pagórka granicznego. Widok ku N
3/4 km ku W, koło przystanku skręt w gruntową drogę ku N. Na polach ogniska,, wypalanie chwastów na kupkach. Droga długa, prosta. Lekki podjazd w pobliżu lasu. Kusiło mnie, by tam skręcić, ale innym razem. Nieco dalej linia drzew i droga po lewej. Chwila wahania. Prowadziła do domu, ale na szczęście też obok niego. Za kawałkiem pola zrujnowane domostwo, z którego zostało trochę ścian w krzakach. Za tym obiektem droga się kończyła. Dłuższy spacer. Wpierw za jednym zagajnikiem, potem przez fragment kolejnego. Do tego E skraj dwóch kolejnych, które porastały swego rodzaju próg. Z pagórka ładny widok. ale pola w końcu jechać dalej. Ostrożny zjazd przez łąkę do polnej drogi. Nią ku N, a tam asfalt. Już położono. Nim ku W.
16:02. Stary Boguszyn. Jedyna droga publiczna prowadząca stąd do Nieborzyna. Widok ku NNE
16:06. Stary Boguszyn po N stronie Gawarka. Jedyna droga publiczna prowadząca stąd do Nieborzyna. Widok ku NNE
16:08. Nieborzyn. Jeden z licznych pagórków kemowych. Jego południowy skraj wyznacza granicę wsi. Widok ku SE
16:08. Nieborzyn. Jedyna droga publiczna wiodąca ze Starego Boguszyn. Linia drzew rośnie wzdłuż dawnej linii kolejowej. Wysokie drzewa po prawej znajdują się na dawnym terenie dworskim. Widok ku NNE
16:11.Nieborzyn w pobliżu granicy ze Starym Boguszynem i Łazękami. Droga podążająca wzdłuż dawnej linii kolejowej, która biegła w obniżeniu po lewej. Widok ku SWW
16:13. Nieborzyn. Wzdłuż E granicy zagajnika biegnie granica z Łazękami. Widok z N krawędzi opuszczonego gospodarstwa ku NW
16:14. Nieborzyn 38. Zostały ledwie szczątki ścian i sad. Widok ku W
16:18. Zagajniki na granicznym pagórku kemowym, między Łazękami i Nieborzynem (po prawej stronie centralnego zagajnika). Widok ku N
16:22. NW zagajnik z granicznego kemu. Przez ten poprowadzono kilka polnych dróg. Widok ku W
16:25. Środkowy zagajnik z kemu granicznego. Po prawej zagajnik SE, rosnący przy trójstyku wsi. Widok ku SSE
16:31. Silosy w gospodarstwie Srebrna 24. W tle Las Strzembowski w pobliżu wjazdu na drogę "Młynarka" (nieco na lewo, poza kadrem). Widok ku N
16:36. Łazęki. Nowa nawierzchnia na DP. Po prawej N zagajnik kemu granicznego. Widok ku SEE
16:37. Łazęki. Nowa nawierzchnia na DP po W stronie skrzyżowania (za plecami) na Srebrną (w prawo) i Ochotki (w lewo). Widok ku W
16:40. Łazęki. Nowa nawierzchnia na DP, łącząca się z dotychczasową, prowadzącą do Sobanic. Widok ku W
Przed Żukowem skręt w szuter ku W. Na skrzyżowaniu zagłębienie się w las, co poprzednim razem nie wyszło. Cały czas na wprost, zbaczając tylko bardziej ku N, droga wyprowadziła na DK 50. Tą krótki etap, by przed skrętem na centralną część Słomina, odbić ku E, wzdłuż granicy gospodarstwa, na mapie określanego jako Żukowo Poświętne. Od niego jazda ku S, przez prawie skraj lasu, potem pola, i znów las, niedawno przejeżdżany tylko w drugą stronę. Po drugiej stronie przerwa na zdjęcia. Na niebie wezbrały chmury, coraz szczelniej zasłaniające niebo. Kierunek S, polną drogą zasobną w piach, szczególnie za skrzyżowaniem. Na asfalcie początkowa chęć, by pojechać przez Gródkowo, ale tuż za dawną linią kolejową mi się odwidziało. Zrobiło się zimno, więc pora powoli kończyć wyjazd. Nawrót i szybka jazda do Garwolewa, dzięki silnemu wiatrowi w plecy przekraczając 50 km/h. Za wsią trasa przez Komsin. Tam rzecz jasna asfaltem, a co poprzednio było piaszczyste, teraz zostało ubite i wystarczająco twarde dla roweru. Przez centrum Chociszewa do DW 565 i koniec wycieczki przed zachodem słońca
17:00. Wyjazd z NW lasu na terenie Sobanic do DK 50. Widok ku W
17:01. DK 50. Las na NW terenie Sobanic. Widok ku E
17:03. Wjazd z DK 50 do NW lasu na terenie Sobanic, dróżką wzdłuż Żukowa Poświętnego. Widok ku E
17:05. NW las na terenie Sobanic przy NE granicy Koblynik (z prawej strony). Widok ku S
17:13. Morena Kobylnicka. Po lewej NW tereny Raszewa Dworskiego. Po prawej E Kobylnik. Widok ku SSE
17:14. Raszewo Dworskie widziane z Moreny Kobylnickiej ku SE. Za plecami granica obu miejscowości
17:14. Raszewo Dworskie NW. Skrzyżowanie na Morenie Kobylnickiej. Po lewej stronie i na wprost Kobylniki. W prawo do Sobanic (ale lepiej nie samochodem). Widok ku W
17:34. Raszewo Włościańskie. Zachodni dopływ Gawarka. Widok ku SW
17:57. Komsin. Nowy asfalt. Widok ku NWW
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
44.14 km (24.00 km teren), czas: 03:04 h, avg:14.39 km/h,
prędkość maks: 50.37 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 545 (kcal)
Czerwińsk i Komsin
Poniedziałek, 1 października 2018 | dodano: 01.10.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Wpierw wzdłuż Wisły do Czerwińska. Tam po betonowych płytach koło Kirkuckiej. Od przychodni zdrowia w Szkolną, która wkrótce miała zostać trochę zmodernizowana. Za krajówką ten same kierunek, aż do rozjazdu, gdzie było bardzo dużo przywiezionego piachu. Spacerem kurs na wojewódzką. Z tej zjazd na Komsin, gdzie był już asfalt, a przynajmniej można było jechać przez większość terenu zabudowanego. A że nie chciało mi się ponownie tyrać po piachu, to skręt w polną ku N. Na skrzyżowaniu skręt do Roguszyna. Po dotarciu do asfaltu nastąpił szybki powrót do domu.
14:20. Po położeniu asfaltu na ul.Sieleckiej (z prawej) dodatkowo zmieniono oznaczenia na drodze (dawniej uprzywilejowana była jazda ulicą na wprost i po lewej). Widok ku NWW
14:20. Ul. Sielecka wpadająca w ul. Polną koło cmentarza, po położeniu asfaltu. Widok ku NE
14:22. Budowa marketu Dino. Widok ku NNW
14:26. Czerwińsk. Szkolna. Krótki odcinek niedostępny dla samochodów, prowadzący do DK 62. Widok ku N
14:27. Czerwińsk po lewej, Sielec po prawej. Ul. Szkolna odchodząca od DK 62. Widok ku N
14:27. Czerwińsk, a właściwie Sielec, biorąc pod uwagę przebieg granicy. Warszawska 3. Dom mieszkalny. Dawniej Urząd Gminy, w którym rodzice brali cywilną część ślubu. Przestał pełnić swą funkcję urzędową, wraz z wybudowaniem nowego UG na przełomie wieków. Widok ku SE
14:27. Czerwińsk po lewej, Sielec po prawej. Ostatnie zabudowania przy ul. Szkolnej. Widok ku N
14:29. Czerwińsk/Sielec. Koniec obszaru zabudowanego przy ul. Szkolnej. Widok ku N
14:31. Droga między Sielcem i Janikowem. Widok ku SE
14:41. DW 570. Skrzyżowanie w Komsinie. Widok ku NNE
14:42. Komsin. Nowa nawierzchnia w pobliżu DW 570. Widok ku SEE
14:43. Komsin. Nowa nawierzchnia w pobliżu dolinki dopływu Boguszynki. Widok ku SEE
14:43. Komsin. Nowa nawierzchnia w pobliżu dolinki dopływu Boguszynki. Widok ku SEE
14:44. Komsin. Stary drewniak po E stronie dolinki dopływu Boguszynki. Widok ku E
14:44. Komsin. Rów melioracyjny pogłębiony przy okazji modernizacji drogi. Prowadzi do dolinki dopływu Boguszynki, kryjącego się wśród drzew. Widok ku SW
14:45. Komsin. Fragment tuż przed wyrównaniem podłoża, przed położeniem asfaltu. Widok ku SEE
14:53. Wilkowuje (Kolonia). Droga do Chociszewa (Borkowa). Widok ku NEE
14:56. Chociszewo (Borkowo). Droga oczekująca na rychłe wyasfaltowanie. Widok ku SEE
14:58. Chociszewo (Borkowo). Dojazd do skrzyżowania drogi na Wilkowuje z drogą do Roguszyna. Początek asfaltowanego odcinka. Widok ku SEE
15:07. Wychódźc. Od drzewka, na miedzy biegła przedwojenna polna droga, z której ostał się tylko odcinek od parowy. Widok ku NE
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
22.71 km (10.00 km teren), czas: 01:41 h, avg:13.49 km/h,
prędkość maks: 39.44 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 274 (kcal)
Nowe nawierzchnie w gminie
Środa, 19 września 2018 | dodano: 20.09.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Pojawiła się informacja o modernizacjach dróg, więc naszła mnie ochota ich sprawdzenia. Z DW565 przy kapliczce ku W, omijając borek przejeżdżając S część Chociszewa. Droga od skrzyżowania do lasu, w kierunku krajówki została utwardzona kruszywem. Potem fragment krajówki i kurs na Wilkowuje. Tu jeszcze trochę do asfaltowania brakowało. Część Komsińska częściowo pokryta piachem, po którym jechać nie szło, więc jej fragmentami się szło. Część z gęstszą zabudową w lepszym stanie gruntowania. Dalej do Garwolewa za wsią zaś kurs szutrówką ku NNW. Aż się praktycznie skończyła w polach koło stawu. Tam kurs ku E, ale praktycznie przez pola. Asfalt zaś poprowadził ku N.
16:05. Utwardzona droga polna (wcześniej grunt/szuter) prawie od zagajnika w SW części Chociszewa, prawie, do DK 62 przy stacji paliw. Nie wiedzieć czemu, między krajówką i wjazdem na stację tego nie zrobiono. Widok ku NNE
16:07.Zaplecze stacji paliw między Chociszewem i Zarębinem. Widok ku N
16:10. Wikowuje. Droga powiatowa przed położeniem asfaltu. Widok ku W
16:16. Droga powiatowa przed położeniem asfaltu. Po prawej stronie Wikowuje po lewej Komsin. Widok ku N
16:17. Przepusty złożone po S stronie drogi, w pobliżu skrzyżowania między Wilkowujami i Komsinem
16:24. Komsin 300 m ku E od DW 570
16:47. Oczko wodne w SW części Garwolewa. Za N skrajem zbiornika pola Raszewa Dworskiego. Widok ku NE
W Osieku plama asfaltu w północnej części wsi. Nie połączona z siecią dróg bitumicznych. Ku N sąsiednia gmina, więc nie ich sprawa. W tej zaś fundusze zapewne poszły na inne inwestycje, których było dużo w różnych miejscach. Łagodny zjazd do wsi, za nią zaś podjazd i zjazd po szutrówce. Na skrzyżowaniu z drogą do Sobanic kurs ku E. Droga rozgrzebana w piachu tak, że i u trzeba było spacerować. Na szczęście tak było głównie w rejonie dawnego folwarku, więc potem jakoś się jechało po szutrze. W Nieborzynie wyjazd na asfalt, by skręcić w polną ku N. Na drodze trochę piachu, ale przejezdnie. W lesie dla odmiany trochę błota, ale bez problemów do objechania. po 200 m skręt ku NE, wydostając się na DW 570.
17:00. Osiek. Nowy asfalt. Położono go tylko w N części wsi. W S położono już jakiś czas temu do skrzyżowania, lecz obu odcinków jeszcze nie połączono. Widok ku NE
17:00. Osiek. Nowy asfalt. Widok ku NNE
17:01. Osiek. Po prawo od słupa las Między Raszewem Dworskim i Sobanicami. W centrum w tle, las między obydwiema wsiami i Kobylnikami. Po lewej las Między Kobylnikami i Słominem z widocznym masztem telekomunikacyjnym przy DK 50. Widok ku NWW
17:02. N część Osieka. Widok ku NNE
17:03. N część Osieka. Ostatni odcinek asfaltu tuż przed granicą gminy. Widok ku NNE
17:06. Łazęki. Widok z przysiółka Ochotki ku NE. W tle silosy gospodarstwa Srebrna 24. Na horyzoncie Las Strzembowski
17:09. Łazęki. Modernizacja drogi powiatowej przez Łazęki i Nieborzyn. Widok ku SEE
17:10. Łazęki. Modernizacja drogi powiatowej przez Łazęki i Nieborzyn. W tym miejscu przecina tereny przedwojennego folwarku. Widok ku SEE
17:22. Nieborzyn. Po prawej sklep w sąsiedztwie dworku. Modernizacja drogi powiatowej przez Łazęki i Nieborzyn. Widok ku SEE
17:26. Nieborzyn. Droga polna z centrum wsi przy górce, prowadząca do lasu Strzembowskiego. Widok ku NNE
Zaczął się przyjemny zjazd, ale pokusiło mnie, aby wjechać na polną drogę. Ta mijała zagajnik i kończyła się na drodze do samotnego gospodarstwa. zmiana kursu na południowy. We wsi ku E, skręcając w szutrówkę do Grodźca. Jednakże przed granicą wsi, próba przejazdu przez dolinę, do tej pory przez mnie nie ruszany obszar. Rosły tam m.in krzaki porzeczek, a w pobliżu ktoś pracował ciągnikiem. Był przepust przez kanałek, więc wzdłuż krzaczków można było wyjechać w tamtejszej części Grodźca. Ale i tak chwilę mi trwało załapanie w położeniu. Kurs ku N by zobaczyć asfalt przez dotychczasowy piasek, który często przeszkadzał w jeździe. Na krańcu nawrót. Do domu przez Roguszyn. Już nadciągał wieczór.
17:40. Kębłowice. Polna droga odchodząca od samotnego gospodarstwa do centrum wsi. Widok ku S
17:55. Dawny piaszczysty, niewysoki zjazd od Grodźca w stronę Strzembowa. Widok ku N
17:55. Dawny piaszczysty, niewysoki zjazd od Grodźca w stronę Strzembowa. Odcinek do przysiółka Nadzieja jeszcze przed utwardzeniem kruszywem, wciąż pełno piachu. Widok ku N
17:57. Dawny piaszczysty, niewysoki podjazd od Strzembowa w stronę Grodźca. Widok ku S
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
41.58 km (25.00 km teren), czas: 02:35 h, avg:16.10 km/h,
prędkość maks: 37.71 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 456 (kcal)
Wybrzeżem pod mostem S7
Czwartek, 13 września 2018 | dodano: 10.11.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Z początku miał to być nieco dłuższy wyjazd. Początek to standardowa trasa przez Smoszewo i parowy. W Wólce Smoszewskiej przejazd przez las do skrótu na Duchowiznę. Z DK 62 skręt na Gałachy. Zjazd nad Wisłę. Tu już poziom zmęczenia i niechęci osiągnął taki poziom, że nie chciało mi się dalej jechać. Próbując wyciągnąć z wyjazdy choć trochę nowości, zachciało mi się wjechać na kępę, ale po dotarciu na jej skraj, wyobrażenie długiej jazdy przez tamtejsze łąki, choćby i te niskie, bardzo mnie zniechęcił. Po krótkim miotaniu się, ostatecznie kroki poprowadziły mnie samym wybrzeżem pod S7, poniżej zwykle przejeżdżanej drogi do Twierdzy. Zaskoczyła mnie ilość kamieni, będących wzmocnieniem nabrzeża i samego, stromego brzegu, dzięki czemu nie zostało ono podmyte przez tyle lat. W okolicy tylko jeden wędkarz na ostrodze, który przyglądał się mojemu spacerowi z rowerem. Trochę problemów z przejściem przez najbardziej zniszczony obszar. Przy krańcu lub (zależy jak na to patrzeć) początku Twierdzy, tam gdzie znajdowała się oczyszczalnia przy jej murze, krótka przerwa na zdjęcia i wciąganie roweru po schodach.
14:33. Miączyn. Powstaje nowy dom Widok ku W
14:47. Wólka Przybojewska W. W tle drzewa w dolinie Szczurówki. Widok ku N
14:57. Smoszewo. Ślepa droga pomiędzy równoległymi: przez osiedle domków fińskich (po prawej) i drogi na Mochty (po lewej). Widok ku NEE
15:06. Parowa graniczna między Smoszewem i Mochtami przy E krańcu. Widok ku W
15:49. Gałachy nad Wisła, przy E krańcu Kępy Zakroczymskiej, w pobliżu dawnej przystani rzecznej. Leciwa, zniszczona łódź. Widok ku E
15:53. Kraniec Modlina SW. Przepust pod drogą po W stronie mostu S7. Widok ku N
15:53. Kraniec Modlina SW. Przepust pod drogą po W stronie mostu S7. Widok ku N
15:54. Kraniec Modlina SW. Most S7. Widok ku SE
15:58. Kraniec Modlina SW. Wzmocnienie nabrzeża w miejscu, gdzie uległo największemu zniszczeniu. Widok ku E
15:58. Kraniec Modlina SW. Wzmocnienie nabrzeża. Widok ku W
16:00. Kraniec Modlina SW. Most S7. Widok ku W
16:00. Kraniec Modlina SW. Wzmocnienie nabrzeża. Widok ku SE
16:03. Kraniec Modlina SW. Wzmocnienie nabrzeża. Widok ku W
16:07. Kraniec Modlina SW. Zejścia nad Wisłę w SW części samej Twierdzy Modlin. Po lewej wyprowadzały jeszcze liczne schodki. Widok ku E
16:08. Modlin. Ruiny spichlerza. Widok z zejścia nad Wisłę w SW części samej Twierdzy Modlin ku NEE
16:09. Modlin. Niebieski most na Wiśle. Widok z zejścia nad Wisłę w SW części samej Twierdzy Modlin ku E
Krótka jazda wzdłuż Korony Utrackiej zakończona za Lunetą. Trochę kłopotliwe gramolenie się z rowerem przez chaszcze, by opuścić fosę. Na górze spacer wzdłuż drzew do momentu, gdy przy W rogu Lunety można było krótkim odcinkiem dotrzeć na szutrówkę. Tą zjazd do Fort Schidlera, pierwszy raz go widząc, a po raz drugi (z dużym prawdopodobieństwem - nie więcej) jadąc drogą doń prowadzącą, poprzednim razem odwiedzaną nie więcej niż do połowy. Potem nawrót i droga powrotna. W Zakroczymiu Aleja Spółdzielni i Tylna. W Henrysinie skręt w lewo koło ruin w zagajniku. W polach skręt w prawo w pobliże samotnego domu przy dawnych wyrobiskach. Potem jeszcze tylko Trębki i DK 62. Na sam koniec zachciało mi się jechać skręcić nad samą Wisłę, w miejscu, gdzie droga tworzyła ostrą S. Przy wale bez wjazdu na koronę, póki nie pojawiły się drzewa, a sam teren znajdował się wyżej i podejście było lżejsze. Był to też pierwszy raz, gdy udało mi się dostrzec, że ten obszar, przed zamieszkiwany również w czasie przed powstaniem wałów, nieco się wznosi ponad okoliczne pola. Potem asfalt i ostateczne zakończenie wyjazdu.
16:11. Modlin. Korona Utracka Twierdzy Modlin w jej SW części. Widok ku E
16:27. Modlin. Fort Schidlera. Koło mostu S7 najbliższy Wiśle budynek twierdzy Modlin. Widok ku SW
16:41. Zakroczym. Warszawska 18. Widok ku SE
17:15. Trębki Stare. Budowa domu opieki w pobliżu skrętu w stronę lasu Złotopolickiego. Widok ku NEE
17:48. Wychódźc. Widoczna w centrum droga, zaczyna się od kapliczki na drzewie. Po lewo od drzewa, przed wojną znajdował się tartak na dużej powierzchni. Widok ku N
17:51. DW 565. Widok ku NNE
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
49.23 km (10.00 km teren), czas: 03:10 h, avg:15.55 km/h,
prędkość maks: 48.53 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 572 (kcal)
Czerwińsk i pola
Czwartek, 30 sierpnia 2018 | dodano: 09.11.2018Kategoria Samotnie, Zwykłe przejażdżki
Wyjazd do Czerwińska. Wpierw naszła mnie chęć, by tak jak dwa miesiące wcześniej, poznać kolejny podjazd na wysoczyznę, jaki udało mi się niedawno dostrzec. Pobliska parowa oczywiście przykuła mój wzrok, jako jedno z kolejnych ciekawych miejsc w okolicy, choć nie była zbyt wielka. Miedzą spacer ku górze, przecinając normalną szutrówkę, by dotrzeć do krańca polnej drogi, gubiącej się wśród pól. Przez zaorane pole kurs ku niewielkiemu zagajnikowi, rosnącego w miejscu, gdzie DW565 nieznacznie się wypiętrza. Od kapliczki skręt ku W.
16:05. Wychódźc. Po prawej budynek, w którym przez pewien czas w latach 90' mieścił się sklep (trzeci w kolejności licząc od skrzyżowania z DW 565). Widok ku SWW
16:06. Podjazd 440m od skrzyżowania z DW 565. Oczywiście pokonany spacerem. Widok ku NNW
16:08. Z końca powyższego podjazdu widok w dolinę Wisły ku SE
16:10. Drzewa porastające niewielką, lecz głęboką parowę. Po lewej miejsce wykonania poprzedniego zdjęcia. Widok ku SSE
16:17. Zdjęcie z pola 400m ku NNW od zagajnika na zakręcie. W centrum zagajnik na górce, między Wychódźcem Górnym i Dolnym (od niego już tylko się zjeżdża w kierunku zakrętów). Widok ku NNE
Na terenach Chociszewskich skręt w pierwszą drogę po lewej, która prowadziła do Wilkowuj. Na skrzyżowaniu, gdzie w gimnazjum psy goniły mnie i brata. Dojazd do gospodarstwa, gdzie droga łukiem skręcała w lewo. I tak by było tym razem, gdyby nie polna droga w prawo, jaką dopiero teraz udało mi się zobaczyć. No to hop na nią, ostatecznie wyjeżdżając koło zagajników i kapliczki. Kurs przez Zdziarkę E, skręt na W i zjazd stromą i zniszczoną drogą nad Wisłę, w którą z dołu skręciła grupka młodych osób. Uprzednio jednak kolejna nowość, czyli ze zniszczonej drogi skręt ku E, w ślepą drogę prowadzącą do kilku domów, ze świetnym widokiem na rzekę.
06:25. Na pierwszym planie S Chociszewo. Zagajnik i dom już po stronie Wilkówca NE . Widok ku S
16:26. Po lewej Wilkówiec, po prawej Chociszewo. Za lasem po prawej znajduje się Zarębin. Za tym po lewej - Zdziarka. Widok ku W
16:43. Zdziarka SW. Ślepa droga, odchodząca od stromego, zniszczonego czasem zjazdu na nadwiślańską trasę do Czerwińska. Widok ku W
16:44. Zdziarka SW. Widok na Wisłę ze ślepej drogi, odchodzącej od stromego, zniszczonego czasem zjazdu na nadwiślańską trasę do Czerwińska. Widok ku S
W Czerwińsku wprost na Kościuszki, tam trochę przerwy i powrót w godzinach przedwieczornych. Podjazd Klasztorną, a potem cały czas Polną, skręcając na gruntową drogę przed betonowymi płytami. Była we mnie chęć przedarcia się za teren, który uprzednio straszył psami, ale nie dało rady. Te znów wylazły. ale były spokojniejsze, więc spokojne wycofanie się i dalej spacer miedzą w pobliżu normalnie wyglądającego domu. Nieco wyżej ukazał się samotny dom, więc prowadziła do niego jakaś dróżka. Spacer ku niej i normalna jazda ku N. Wyjazd na drogę gruntową, leżącą na granicy Czerwińska i Sielca. Tu moim zamiarem było udanie się do Boguszynki, by rozejrzeć się, gdzie kiedyś biegła przeprawa przez ową rzeczką.
16:55. Czerwińsk. Rynek. W centrum remiza OSP. Widok ku NW
19:00. Czerwińsk. Kapliczka w pobliżu dawnego wyrobiska przy Boguszynce
19:03. Czerwińsk. Domek na drzewie przy ostatnim adresie drogi nad dawnym wyrobiskiem przy Boguszynce. Kręciło się tam dużo, dużych psów. Widok ku NE
19:07. Sielec po lewej, Czerwińsk po prawej. Droga, będąca polnym przedłużeniem Cmentarnej, przed wojną prowadząc na Zdziarkę po prostym "mostku" (ponoć dwie warstwy kłód, ułożonych w #, dodatkowo zabezpieczone kamieniami) na Boguszynce. Widok ku NE
Droga skręcała do gospodarstwa po lewej, a wzdłuż dawnej drogi rosły drzewa. Samej drogi nie było widać, więc obrana został przez mnie wariant przez łąkę po lewej stronie. W pobliżu rzeczki trudno było coś wywnioskować, ze względu na liczną roślinność. Ubiór również niespecjalnie się nadawał na walkę i przedzieranie się przez nie. Skończyło się więc na spacerze na skraju łąki i zejściu nad rzekę w miejscu do tego dogodnym, lecz oddalonym od właściwego miejsca. Potem wjazd na drogę od gospodarstwa do DK 62. Stamtąd prosta trasa przez Sielec i Wilkowuje do Chociszewa (przez wieś), kończąc standardowo zjazdem DW 565.
19:10. Boguszynka między Sielcem, Czerwińskiem i Zdziarką (po lewej). Miejsce prawdopodobnej przeprawy przez rzeczkę. Widok ku SE
19:21. Nowy, pierwszy asfalt na ul. Sieleckiej. Widok z DK 62 ku SW
19:23. Sielec Krzyż nieco oddalony od drogi między DK62 i Wilkowujami. Po jego stronie południowej znajdował się dom, powstały po IWŚ, a po prawej stronie prowadziła dróżka do dworu, omijająca pobliski staw od N.
19:24. Sielec. Drugim z zakrętów od DK 62 w kierunku Wilkowuj. Widok ku NE
19:24. Sielec. Kamień na działce przy drugim z zakrętów od DK 62 w kierunku Wilkowuj. "Wierzę w ciebie Boże żywy... 1050 lat Chrztu Polski 2016". Widok ku E
Rower:Czarny
Dane wycieczki:
25.72 km (8.00 km teren), czas: 01:50 h, avg:14.03 km/h,
prędkość maks: 37.76 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 260 (kcal)