Krążenie powarszawskie

Wtorek, 7 maja 2019 | dodano: 14.06.2019Kategoria Samotnie, Warszawa, Zwykłe przejażdżki, Z rodziną

Start z południowego krańca Łomianek. Słonecznie, ale chłodno. Początek wyjazdu prosty - poboczem zakorkowanego wjazdu do Warszawy, potem chodnikami do ścieżki rowerowej w okolicy mostu i dalej trzymanie się jej po okolice IMGW. Tam dalsza jazda chodnikiem po E stronie drogi, przejście z rowerem po schodach wiaduktu nad trasą AK, chodnikiem do Krasińskiego, z niej skręt w Czarnieckiego do Placu Inwalidów, przeciętego niby chodnikiem w E połówce. Za Gdańskim w Bonifraterską, Senatorową, koło Metropolitanu, w Ossolińskich na Karową. Tam dłuższa przerwa i spotkanie z kolegą. Na Świętokrzyskiej zakupy w aptece, za nią dróżką przez taki jakby dziedziniec do Wareckiej i Baczyńskiego. Dalej Chodnikiem do Nowogrodzkiej, przejazd na jej drugą stronę, zgodnie z rozplanowanymi światłami - nie wprost. Tu krótka dosyć przerwa - spotkanie z koleżanką na pobliskim skwerze.

08:43. Ścieżka rowerowa i most północny. Widok ku S.

08:56. Ścieżka rowerowa przy Marymonckiej. W centrum kilkuletnie osiedle przy metrze Słodowiec. Widok ku S

09:03. Pętla tramwajowa i zejścia do metra Marymont. Widok ku SE

09:14. Głównie kilkuletnie biurowce przy Inflanckiej. Widok z wiaduktu przy Dworcu Gdańskim ku S

09:20. Ambasada Chin (komunistycznych). Widok ku SW

09:24. Teatr Wielki. Po prawej w tle wieżowce w okolicy Twardej: od lewej Cosmopolitan, Spektrum Tower, Q22. Widok ku SSW

09:26. Okolice Placu Piłsudskiego. W centrum Teatr Zachęta. Na prawo PKiN. Na lewo kościół ewangelicko-augsburski. Widok ku SSW

09:28. Ul. Krakowskie Przedmieście. Hotel Bristol

09:36. Na ul. Karowej

11:55. Ul. Krakowskie Przedmieście. Orszak wyjeżdżający z Pałacu Prezydenckiego

11:26. Alejka za Świętokrzyską 8. W centrum Warecka 5/7. Po prawej Centrala NBP. Widok ku SSE

12:20. Skrzyżowanie Alei Jerozolimskich i  ul. Kruczej. W centrum przebudowa od podstaw Widok Towers. Wg StretView budowa rozpoczęła się w 2018.

12:24. Skrzyżowanie Nowogrodzkiej i Marszałkowskiej. Widok ku SW

Z okolic Nowogrodzkiej zejście do przejścia podziemnego i dalej chodnikiem wzdłuż Jerozolimskich. Od Waszyngtona we Francuską, Wersalską. Skręt w Ateńską, Arabską, przez osiedle w Marokańską, przed Egipską po gruntowej wydeptance w Libijską ku E, następnie wzdłuż ogrodzenia do Algierskiej, a z tej nawrót i wyjazd na ścieżkę. Potem z Fieldorfa w Kwiatkowskiego, przerwa i posiłek w KebabKingu. Po niej chodnikiem wzdłuż Komorowskiego ile się dało. Zjazd w Meksykańską i kurs pod Stadion. Dalej Zamoyskiego i Floriańska. Po drugiej stronie torów, skręt w prawo i przez osiedle do Kameralnej. Później przez środek skweru przy 11 Listopada i asfaltem do Praskiej. Tam przerwa, po niej skręt w Biruty. Z głównej w Kołową, ścieżką przy Handlowej do budowy metra, które w tej okolicy był na finiszu prac. Wzdłuż ogrodzenia trasą do chodników Łokietka i Jórskiego. Stamtąd w Wojskową i wzdłuż kanału Bródnowskiego, aż po Malborską - z jedną przerwą na ławce za Kondratowicza.

12:24. Rondo Dmowskiego w Centrum. W tle budowa J44 i prawie kompletna przebudowa Rotundy.

12:26. Gmach Radiotelegrafu i Telefonu. Widok ku SW

12:26. Wejście do Gmachu Radiotelegrafu i Telefonu. Widok ku S

13:31. Widok z mostu Poniatowskiego ku SSE

13:46. Wydeptanki na rogu Egipskiej i Afrykańskiej. Widok ku E

15:36. Francuska 16. Miejsce, gdzie ongiś znajdowało się Sushi, oraz kręcono krótką scenę we "Wściekłych Pięściach Węża". Widok ku E

15:53. Rainbow Center na rogu Okrzei i Jagiellońskiej. Widok ku W

16:05. Skwer im. płk Antoniego Żurowskiego. Widok ku NE

16:39. Końcowy etap budowy stacji metra Trocka. Widok ku NEE

16:44. Ul. Jórskiego 58 z 1931 r.

16:49. Chodnik wzdłuż Kanału Bródnowskiego. Widok ku NNW

Dalej skrajem parkingu i osiedla, przez ul. Tokarza do ul. Krasnobrodzkiej. Skręt w ul. Chodecką, z małą pętlą w Krasiczyńską. Jeszcze przed ul. Łojecką, skręt w prawo, przez osiedle do ul. Rohatyńskiej i dalej w Turmoncką. Od jej W krańca skręt u N, okrążając dwa bloki, a dalej ku ul. Rembelińskiej. Przejazd pod nią, po drugiej stronie wjazd na wiadukt, skąd długa jazda do pętli Żerań Wschodni na Annopolu. Potem niewielki nawrót i skręt w gruntową wydeptanką przez dziki teren, sąsiadujący z terenem przemysłowym, który od kilku lat sukcesywnie rozbierano. Minęło mnie może z dwoje ludzi, co dziwne, jak na tak odludny obszar, a potem, za zarośniętymi torami, wjeżdżało się na Daniszewską. Stamtąd wprost na most, zejście schodami i kurs do Modlińskiej, przy Ekspresowej przedostając się na jej drugą stronę. Przejazd przez Wisłę, skręt ze ścieżki w Kolumbijską do prawie ślepego końca, który można było przebyć pieszo z powodu dzikich schodków. Stamtąd dalej na wprost do Wazów, z leśnym przejazdem na Wóycickiego. Z niej wjazd na leśny szlak równoległy, docierając w końcu do właściwego, prostopadłego, prowadzącego do Łomianek. Tam już tylko Dolna, remontowany fragment Wiślanej, Racławicka, Szczęśliwa...

17:40. Wiadukt Rembielińskiej nad S8. Widok ku SSW

18:06. Pętla Żerań Wschodni na krańcu Annopola. Widok ku E

18:10. Nieczynne tory na krańcu Daniszewskiej. Widok ku SWW
Rower:Czarny Dane wycieczki: 63.46 km (5.00 km teren), czas: 04:39 h, avg:13.65 km/h, prędkość maks: 32.15 km/h

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa loucz