Wyprawa Suwalska III - Przez Litwę

Czwartek, 7 sierpnia 2008 | dodano: 11.08.2008Kategoria 3-4 Osoby, LSTR, Wyprawy po Polsce, Pół nocne, Gminy, Z Księgowym, 2008 Suwalszczyzna
Ruszyliśmy kwadrans przed 10. Wnet znaleźliśmy stację benzynową we Frąckach, na której nastała pierwsza przerwa, w trakcie której można było się jakoś ogarnąć. Po 11 przejeżdżaliśmy przez Giby. Pół godziny później zaś zawitaliśmy do Sejn. Tam skromne zakupy kto chciał i przerwa na posiłek na placu w centrum. Miasteczko opuszczaliśmy ulicą Głowackiego o 13. Ze wsi Zaleskie wyjazd na DW 653, chwilę potem DK 16 i oto zmierzaliśmy już do granicy państw. Po drodze napotkaliśmy niewielką grupkę na rowerach, więc wspólnie tam dociągnęliśmy.

Moja maszyna w Puszczy Augustowskiej

Sejny. Drobne zakupy na Piłsudskiego. Widok ku SSE

Sejny. W parku przy Piłsudskiego. Widok ku N

Zaleskie. Widok ku W

O drugiej dotarliśmy na Litwę. Przed 15 przejeżdżaliśmy przez Lazdijai. Kilka kilometrów dalej zjechaliśmy z trasy 134 na lokalne, szerokie szutrówki. Rower złapał mi kapcia. Przed 16 szukaliśmy jakiejś drogi nad jezioro Rimietis. W końcu przed wsią Šilėnai zatrzymaliśmy się na tyle blisko, na ile pozwalał nam teren i urządziliśmy sobie przerwę. Na asfalt wróciliśmy ok. 17:30 w Gurčiškė. Kurs ku N. Zmiana kursu na W od miejscowości Krosna. Część trasy była w remoncie i strasznie się kurzyło. O 19:30 przejeżdżaliśmy przez Kalvarija. Odtąd zmierzaliśmy do granicy, którą osiągnęliśmy godzinę później. Już w Polsce zatrzymaliśmy się w pobliskim lokalu i urządziliśmy długą ucztę. Tak do 22. Nie chciało się już jechać, ale trzeba było szukać noclegu. Dwukrotnie zjeżdżaliśmy w prawo, ale były to nietrafione miejsca i zbyt blisko zabudowy. Ostatecznie znaleźliśmy się w lesie przed Becajłami w stanie sporego zmęczenia.

Po litewskiej stronie. Widok ku N

Zubriai. Trasa 131. Widok ku SE

Jusevičiai. Trasa 131. Widok ku NWW

Jusevičiai. Trasa 131. Widok ku SEE

Kalvarija. W centrum kościół pw. Mergelės Marijos Vardo (Najświętszej Maryi Panny). Widok z trasy 131 ku NW

Kalvarija. Krzyż przy skrzyżowaniu tras 131 i 201. Widok ku W

1/4 Kalvarijos savivaldybės
- Kalvarijos
- Liubavo
Rower:Unibike Dane wycieczki: 115.60 km (20.00 km teren), czas: 06:49 h, avg:16.96 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zwina