Wyprawa "MułJuczny" w Świętokrzyskie II - Przez Iłżę

Środa, 3 września 2008 | dodano: 14.09.2008Kategoria 2 Osoby, LSTR, Wyprawy po Polsce, Pół nocne, Gminy, Z Księgowym, 2008 Świętokrzyskie 2

Zebraliśmy się około dziewiątej. Jazda wybitnie nam nie szła i był to chyba najgorszy odcinek wyjazdu. Zatrzymaliśmy się na śniadanie w wiosce Jastrzębia. Jakoś dobrnęliśmy do Radomia. Postój przy skrzyżowaniu z obwodnicą, a kolejny przy Biedronce. Coś zjedliśmy, napiliśmy itp. dodatkowo zakupując 5 l wody, w której rozpuściliśmy tabletki z magnezem. Na początku było fajnie, ale później to już ledwo się pić dało. Kilka kilometrów za Radomiem zatrzymaliśmy się na stacji, gdzie zjedliśmy po filecie z kurczaka, który stał się drobnym symbolem wyprawy.

Po spakowaniu pod Cecylówką-Brzózką. Widok ku NNW

Cecylówka-Brzózka. Droga do Lewaszówki. Widok ku W

Jastrzębia. Przerwa śniadaniowa w pobliżu UG. Widok ku NW

Lesiów. W tle EC Radom. Widok ku S

Koło Lesiowa. Widok ku SW

Radom. Elektryków. Na pierwszym planie zabudowa przy Brzustowskiej. W tle osiedle Gołębiów. Widok ku SSW

Radom. Zbrowskiego. Przerwa w Biedronce

Radom. Żeromskiego. Wiadukt nad linią kolejową. Widok ku E

Radom. Słowackiego. W centrum kościół pw. Najświętszego Serca Jezusowego. Widok ku SE

Radom. Róg Słowackiego i Ciemnej. Budynek rozebrany między 2009 a 2011. Widok ku E

Radom. Słowackiego przy Ciemnej. Widok ku SEE

Radom. Żeromskiego. Kościół pw. Najświętszego Serca Jezusowego. Widok ku NE

Radom przy kościele pw. Najświętszego Serca Jezusowego. Widok ku NNE

Radom przy kościele pw. Najświętszego Serca Jezusowego

Radom. Wieża ciśnień przy Słowackiego 102. Widok ku NWW

Radom. W pobliżu skrzyżowania Słowackiego i Alei Wojska Polskiego. Widok ku SEE

Przez Skaryszewa do Iłży bez większych emocji. Dopiero podjazd i zjazd przed samym miastem nieco nas obudziły. Zwłaszcza widok na miasto z majestatyczną wieżą i resztkami murów. Były dwa wejścia. Jadąc od Radomia, te po lewej to schody. Po prawej zaś skręcało się najpierw na kostkę po lewej stronie drogi, a potem należało wspiąć się po ciekawej ścieżce. Oczywiście rowery zabraliśmy ze sobą.

DK9. Przerwa obiadowa w barze na stacji przy granicy między Radomiem i Makowcem

DK9. Przerwa obiadowa w barze na stacji przy granicy między Radomiem i Makowcem. Widok ku E

DK9 na S od Skaryszewa. Widok ku SE

DK9. Między Walentynowem i Krzyżanowicami. Widok ku SSE

DK9. Między Walentynowem i Krzyżanowicami. Widok ku SW

Na szczycie Księgowy zajął się poszukiwaniem skamieniałości w budulcu zamkowym, a mnie poniosło na wieżę, by wraz z mapą podziwiać widoki.Spędziliśmy tam dość sporo czasu, jak na tak zachowany zamek. Oprócz wieży widać tylko mury i ściany. Gdy opuszczaliśmy go, zachciało nam się wracać drugą stroną (i wtedy okazało się, że były tam schody). Wcześniej zeszło się na dół parowu, gdzie była ścieżka... ale prowadziła do gospodarstwa. Potem wizyta w barze przy drodze pod zamkiem. Kupiłam tam zapiekankę, aby nie było tak, że wchodzimy do baru, by tyko załatwić potrzeby fizjologiczne. Przy okazji trochę zjadło się coś ciepłego, ale nie ogarnęłam w porę, że Księgowy też mógł chcieć coś zjeść (podczas gdy jak zwykle jadłam szybko, on już czekał na zewnątrz).

DK9. Widok na Iłżę ku SE

Zamek w Iłży. Widok ku W

Zamek w Iłży. Widok ku E

Zamek w Iłży. Widok ku NNW

Wyjazd na krajówkę, zmierzając na Brody. Jechało się przez większy las. Przerwa nastała za rzeką Kamienną w Rudniku, gdzie uzupełniliśmy zapasy i popasaliśmy. Dalej czekała nas żwawa wieczorno-nocna jazda do Ostrowca Świętokrzyskiego i przejazd przez niego, gdy trwał tam mecz. Kurs na Opatów i poszukiwanie noclegu. Niestety, przez około 10km nie było żadnego lasu. Ostatecznie znalazł się jeden, około 0,5km od drogi, tylko trzeba było jechać przez pole. Wpierw poniosło mnie przodem, by wybadać teren. Było mało miejsca ale ok. Zmieściliśmy się. Rano okazało się, że były tam jakieś parowy, a w nocy mieliśmy gościa pod namiotem. Prawdopodobnie sarnę. Księgowy miał już 5999km na liczniku.

DK9 między Marculami i Lubienią. Widok ku S

- Bodzechów
- Ostrowiec Świętokrzyski
- Sadowie
Rower:Unibike Dane wycieczki: 104.55 km (0.00 km teren), czas: 06:10 h, avg:16.95 km/h, prędkość maks: 56.56 km/h

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa emwog