Wyprawa na praktyki XIII - Praktyki VII: Meteo

Piątek, 9 lipca 2010 | dodano: 17.03.2017Kategoria Z Kasią, 2010 Pińczów, Wyprawy po Polsce

Jako całość, wraz ze wszystkimi grupami w tym samym czasie, poza rutynowymi pomiarami, mieliśmy dodatkowo przeprowadzić trzygodzinne badanie meteorologiczne w rożnych punktach naszych terenów. W tym celu przydać się miały rowery, aby zwiększyć naszą mobilność i dzięki temu udało się nam to wykonać na czas. Problemem było to, że po dojechaniu na miejsce, naszło olśnienie, że nie ma z nami sprzętu pomiarowego, więc z powrotem na rower, gnając do bazy, by zabrać co trzeba i wrócić. Wydawało się, że się spóźnimy o prawie godzinę, ale okazało się, że pomyliły nam się godziny. Z rezultacie nasz pomiar rozpoczął się na 15min przed wszystkimi. Po wszystkim kontynuowanie badań na górce.

Badanie polegało na rozpoczęciu i zakończeniu pomiaru w tym samym miejscu. Przejazd na główne skrzyżowanie Bogucic Pierwszych, ustalając punkt pomiarowy przy drodze pod górkę, praktycznie zaraz za zabudowaniami. Po pomiarze jazda do góry. Kolejny punkt znajdował się kilometr na wschód od Bogucic Drugich, w lesie przy drodze na Grochowiska. Szybki zjazd na dół. Skręt w dróżkę za remizą. Punkt pomiarowy na nieużytkach pomiędzy zabudowaniami południowymi i centralnymi. Kolejny blisko zagajnika przy skrzyżowaniu dróg Pasturki i Krzywdy. Kolejny jakieś 400m na zachód, a potem jeszcze jeden już nad samą rzeką. Wyjazd na główną i powrót do pierwszego, a więc i ostatniego punktu kontrolnego. Już w grupie przejście się koło pkt 2 w kierunku Krzywdy, lecz gdy droga prowadziła tam prosto, nas zniosło przez pola na północ, w celu pozyskania kolejnego, rutynowego punktu pomiarowego. Potem powrót rowerami. W Pasturce chwila przerwy, by zamienić kilka słów z sąsiednią grupą. Grunwaldzką i Grodziskową dojazd do bazy.

Nida w Pasturce SW. Na horyzoncie pola i lasy Bogucic Drugich na Garbie Pińczowskim. Widok ku NEE

Pasturka. DW 767. Lokalny maluch. Widok ku SW
Rower:Zielony Dane wycieczki: 41.00 km (0.00 km teren), czas: 03:00 h, avg:13.67 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa acysu