W 40 dni dookoła Bałtyku XXV - Przez Rovaniemi

Piątek, 7 sierpnia 2009 | dodano: 19.03.2015Kategoria 2009 Skandynawia, LSTR, Samotnie

Tak jak dnia poprzedniego, start nastąpił około 9:30. Po spakowaniu przyszła pora na kilkunastominutowy spacer do kulminacji 50 metrów wyżej. Z tego odcinka roztaczał się widok na dolinę Torneälven, którą właśnie była przez mnie opuszczana. Kolejne kilometry mijały szybko. Wpierw zjazd o 100m, później seria kilkunastometrowych pagórków. O 12 przerwa na placu tuż za mostem, między jeziorami Iso-Vietonen, z łącznikowym Jolmalompolo, oraz Raanujärvi, na które roztaczał się przyjemny widok w czasie przerwy. Zjedzone zostało obfite, jogurtowo-płatkowe śniadanie i nastała pora na wylegiwanie się, rozciągając na ziemi. Minęła mi tam blisko godzina, zbierając siły na kolejny etap podróży. Słoneczna pogoda sprzyjała.

9:25. Trasa 83. Rzut oka na dolinę Torneälven i wzgórza po jej szwedzkiej stronie. 66°47'53.40"N 24° 3'25.00"E. Widok ku W

9:45. Trasa 83. Rzut oka na dolinę Torneälven i wzgórza po jej szwedzkiej stronie. 66°48'22.10"N 24° 5'25.80"E (GE). Widok ku SWW

10:26. Trasa 83. Renifer wypoczywający przy drodze

11:31. Trasa 83. Kierunek - wschód. 66°42'10.10"N 24°31'25.70"E (GE). Widok ku SEE

11:41. Trasa 83 w pobliżu jeziora Yliloukko. Strażnik poczty. 66°42'24.60"N 24°34'59.30"E. Widok ku E

12:43. Trasa 83. Przerwa nad Raanujärvi. Widok ku NE

14:59. Trasa 83. Ok. 4km przed Sonka. 66°37'41.40"N 25° 9'9.50"E. Widok ku E

O 15:30, w okolicy Sinettä, przerwa na placu zabaw. Znajdowały się tam huśtawki, więc przyszło mi na myśl, że sobie skorzystam. I tak nastała krótka przerwę, nieco w stylu podstawówki. O 16 dojazd do Rovaniemi, trasą 79. Wjazd na ścieżkę rowerową, mijając Arktikum - muzeum poświęcone regionom okołobiegunowych. Przejazd węzłem drogowym. By choć trochę poznać centrum miasta, zjechało się w ulice Rovakalu, skręt w Koskikatu. Ulicą Pohjanpuistikko powrót na główną trasę. Przejazd mostem nad rzeką Kemijoki i skręt na północ, w ulicę Jäämerentie. Ponowny przejazd przez rzekę i dojazd na trasę 81, którą opuszczało się miasto.

17:16. Rovaniemi. Po NE stronie skrzyżowania Koskikatu Rovakatu. Fiszbin wieloryba

17:21. Trasa 81. Most kolejowy na rzeką Kemijoki. Widok ku S

Ogólnie pozytywne wrażenie. W centrum kręciło się bardzo dużo ludzi. Od dawna nie przyszło mi widzieć ich tylu na raz. Przejazd, przez tereny zabudowane w sposób ciągły, był najdłuższy od czasu opuszczenia okolic Sztokholmu. Nawet jadąc przez Kirunę (licząc tylko w jedną stronę), przejazd wzdłuż zabudowań trwał dwa razy mniej kilometrów. Przez kolejne godziny trasa wiodła doliną rzeki Kemijoki. Jedna tylko przerwa na posiłek wypadła w okolicy Oikarainen. Nocleg wypadł około 21. Od centrum miasta ujechało się jeszcze 40 kilometrów, z czego połowa to głównie las. W namiocie trzeba było prowizorycznie naprawiać spodenki. Nie wytrwała wiele czasu, ale nie było to wielkim problemem na tym etapie podróży.

18:27. Trasa 81. Połów przed wieczorem

19:18. Trasa 81. Droga jeszcze długa
Rower:Zielony Dane wycieczki: 140.00 km (0.00 km teren), czas: 09:00 h, avg:15.56 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zialp