Wyprawa Samoklęski IV - Gminy nad Wisłą

Czwartek, 11 lipca 2013 | dodano: 11.07.2013Kategoria 3-4 Osoby, Wyprawy po Polsce, Gminy, Z Kasią, 2013 Samoklęski

Wyjazd 9:30 w trzy osoby. Przejazd przez Borzechów, Chodel, Godów i Wrzelowice do Józefowa nad Wisłą z czterema postojami na trasie. W Pusznie Godowskim złapały nas przelotne opady deszczu, ale trwały dobre pół godziny. Trasa zmierzając ku Wiśle generalnie opadała, jednak pokonywało się również wiele wzniesień. W Józefowie miał być zrobić dłuższy postój, ale że nie było wiele do oglądania. Dalej jechało się wzdłuż Wisły na północ do Kamienia i Łazisk. Odcinek był obficie pofalowany na krótkim dystansie, dopiero pod koniec się nieco uspokoił.

Przerwa w Kępie Borzechowskiej. Widok ku S

Droga z Borzechowa do Kępy-Kolonii. Widok ku SE

Kluczowice-Osiedle. DW 824. Widok ku NNW

Józefów nad Wisłą. DW 824 przed skrzyżowaniem z Zieloną. Widok ku SSW

Łopoczno. DW 825. Widok ku S

W Łaziskach samotne odbicie na północ. Jadąc przez Zagłobę i Wilków, udało się dojechać do Polanówki, gdzie pokusiło mnie, by skręcić na żółty, rzekomo rowerowy, szlak. Gdyby nie moje doświadczenie w jeździe rowerem, około 80-90% tego szlaku zeszłoby mi na pchaniu roweru poprzez tamtejsze piachy. Ostatecznie, w trudzie i po styraniu, jakoś udało mi się wybrnąć w Bielsku. Cały odcinek leśny pokonany został w kurtce, gdyż przechodziła kolejna chmura deszczowa. Przestało dopiero za Opolem Lubelskim, lecz kolejna z nich zaatakowała za Chodelą w drodze powrotnej i trzymała do Ratoszyna Drugiego, gdzie udało się spotkać resztę. Odpoczynek był potrzebny, po szybkim pościgu. Wspólna końcówka w ponurych nastrojach, zmęczeniu i styraniu.

Wilków. Widok ku NE

Polanówka. Kaplica Barbary. Widok ku NNW

"Przystanek Polanówka" przy kanale Brodek. Widok ku SEE

Opole Lubelskie. W centrum kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Widok ku SSW

Kłodnica Dolna. Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa. Widok ku SEE

Wyprawka skończyła się po 20, a KL. walcząc ze skurczami w obu nogach, po raz pierwszy w życiu przejechał ponad 100km rowerem.

- Józefów nad Wisłą
- Łaziska
- Wilków
Rower:Czerwony Dane wycieczki: 138.06 km (5.00 km teren), czas: 07:22 h, avg:18.74 km/h, prędkość maks: 48.74 km/h

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ednia